"Držimo da takav pristup zasigurno nije kvalitetna osnova za sustavan rad i ostvarenje konačnoga zajedničkog cilja – donošenje kvalitetnih prijedloga zakona koji mogu poslužiti za poboljšanje sustava znanosti i obrazovanja u Hrvatskoj. Stoga predlažemo da svi skupa nastavimo učvršćivati partnerske odnose između sveučilišta, javnih instituta i vlade RH u izradi tih zakona, što bi u ovom trenutku bilo najbolje jamstvo da se u okviru rada na zakonima donesu najbolja i najkvalitetnija rješenja", kaže se u priopćenju koje su potpisali ravnatelji 21 instituta.
Ravnatelji javnih instituta napominju kako je u tijeku drugi krug sjednica povjerenstava, na kojima će se u dijalogu između predstavnika akademske i znanstvene zajednice i predstavnika ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, stvoriti konačna podloga za izradu noveliranih prijedloga triju zakona.
Ističu da je jačanje gospodarstva utemeljena na znanju jedan od ključnih prioriteta Republike Hrvatske kao buduće članice EU-a. "Na tom putu Hrvatska mora učiniti sve da uhvati korak s razvijenim svijetom i gospodarstvima naprednih zemalja članica EU. Sve razvijene zemlje svijeta očekuju da javni sustavi znanosti i obrazovanja pruže odgovore na pitanja o budućem ekonomskom razvitku koji će se temeljiti na ekološki, ekonomski, socijalno i kulturno održivim rješenjima", navode u priopćenju.
Ravnatelji javnih instituta naglašavaju kako je na razini akademske i znanstvene zajednice gotovo postignut konsenzus o potrebi za novim iskoracima u poboljšanju hrvatskog sustava znanosti i visokog obrazovanja. "U tom smislu sveprisutno je mišljenje da treba donijeti novu zakonsku regulativu koja će odgovoriti na navedene izazove i konačno pridonijeti prijeko potrebnim promjenama u sustavu znanosti i visokog obrazovanja. Pritom valja naglasiti kako donošenje nove zakonodavne regulative mora pratiti i primjereno povećanje ulaganja u navedene sustave, kako bi se osigurala provedba kvalitetnih rješenja koja će novi zakoni, vjeruju, zasigurno donijeti", kaže se među ostalim u priopćenju.