Pritom je prodaja osobnih automobila u prošlom mjesecu porasla za 29 posto na 1,34 milijuna automobila, objavilo je Kinesko udruženje proizvođača automobila (CAAM) na svojoj internetskoj stranici.
Navalu kupaca na salone potaknuo je očekivani istek poticajnih mjera za kupovinu malih, energetski učinkovitih vozila u idućoj godini i glasine da pojedini gradovi namjeravaju doskočiti problemu zagušenja prometa podizanjem pristojbi za registarske tablice, tumači Zhang Xin iz savjetodavne kuće Guotai & Jun'an.
„Potrošači žele iskoristiti zadnju priliku prije poskupljenja tablica“, ističe on.
Zaluđenost automobilima izazvala je zagušenje prometa u mnogim kineskim gradovima, pa su neki od njih počeli razmišljati o podizanju pristojbi za registarske tablice.
Iako u većini gradova one iznose samo nekoliko stotina juana (manje od 100 dolara), u Šangaju se prodaju na aukcijama i cijena im se u prosjeku kreće oko šest tisuća dolara ili čak više.
U predstojećim mjesecima potražnja će vjerojatno oslabiti, prognozira Zhang.
Usprkos navali na salone proizvodnja je u studenom ipak nadmašila prodaju, te je s montažnih traka u kineskim pogonima sišlo ukupno 1,75 miljuna novih vozila.
U 12-mjesečnom razdoblju zaključno s krajem studenog prodano je 16,4 milijuna vozila, 34 posto više nego u istom razdoblju lani, objavilo je Kinesko udruženje proizvođača automobila na internetskoj stranici (CAAM).