Rončević od početka postupka optužnicu koja ga tereti da je izravnom pogodbom kupio skuplje Ivecove kamione pokušava osporiti tvrdnjama da MAN-ovi nisu imali potrebne karakteristike. Kao i njegova obrana isticao je da MAN-ovi kamioni nisu imali traženu nosivost, ali i da koriste ograničeno gorivo koje ne bi odgovaralo potrebama misija u zemljama kao što su Afganistan i Čad. U svoju je obranu Rončević isticao da izborom MAN-ovih vozila na sebe nije želio "preuzeti odgovornost za tuđe živote".
No, iz vještačkog nalaza koji su napravili stručnjaci Prometnog fakulteta vidljivo je da upravo Ivecovi kamioni nisu zadovoljavali po niti jednoj od pet točaka, dok 10 milijuna kuna jeftinija MAN-ova vozila u tri točke udovoljavaju traženim uvjetima.
Novo vještačenje zatražila je upravo Rončevićeva obrana kako bi dokazala da jeftiniji kamioni nisu mogli doći u obzir za kupnju, a time i osporila USKOK-ovu optužnicu kojom se Rončević i Bačić terete da su državni proračun oštetili za 10,2 milijuna kuna jer su izravnom pogodbom kupili vojne kamione tvrtke Iveco koji su na natječaju bili skuplji od MAN-a.
Prvo vještačenje proveo je Vinko Ugrina iz Splita, koji je pred sudom pojasnio da su svi kamioni udovoljavali traženoj namjeni. Obrana, pak, time nije bila zadovoljna pa je sudsko vijeće udovoljilo njihovom zahtjevu da vještačenje ponove stručnjaci iz Zagreba. Sutkinja Jasna Smiljanić tada je odlučila da vještačenje treba napraviti Prometni fakultet, a ne Strojarski, kako je predlagala obrana.
Nakon što su na sudu danas dobili novi nalaz obrana i optužba u "aferi kamioni" nisu željeli komentirati njegov sadržaj, ističući da im treba vremena da prouče njegovih 36 stranica.