To je prvi put da je bio raspisan natječaj za odabir izvornih hrvatskih suvenira i gastronomskih proizvoda, izrađenih ručno, koji će se predstavljati na američkom tržištu, rekla je na konferenciji za novinare voditeljica projekta Vandi Borović koja već tri godine sudjeluje u promociji hrvatskoga kulturnog turizma u Sjedinjenim Američkim Državama. Među odabranim suvenirima su proizvodi za pakiranje tradicjskih hrvatskih jela, pića te suveniri od drveta, čipke, keramike, kristala i biokovskog kamena.
„Ti će suveniri prvi put biti predstavljeni na američkom tržištu na izložbi od 10. do 15. siječnja 2011. u zgradi Ujedinjenih naroda (UN) u sklopu predstavljanja Hrvatske kao zemlje sa 14 zaštićenih spomenika UNESCO-a“, kazala je Borović. Dodala je kako će suveniri 2011. biti izloženi na više izložaba u New Yorku.
Svaki od suvenira koje ćemo predstaviti Amerikancima nosi svoju priču o Hrvatskoj i na taj način predstavljamo našu zemlju i unaprjeđujemo njezin kulturni turizam, kazala je Borović. Objasnila je kako se Amerikancima najviše sviđa „izvorna hrvatska hrana upakirana u suvenire“.
„Suveniri moraju imati dobru ambalažu da bi bili zanimljivi Amerikancima“, rekla je Borović. Po njezinim riječima američko tržište je prepuno „svega i svačega“ te je nužno razvijati vlastitu prepoznatljivost radi konkurentnosti.
„Želimo promicati Hrvatsku kao mediteransku zemlju izvorne kulturne baštine. Njezini se turistički programi ne oslanjaju samo na povoljnoj klimi nego i na produženoj turističkoj sezoni kako bi se osiguralo više posla proizvođačima suvenira, umjetnicima i obrtnicima te ostalim sudionicima u djelatnosti kulturnog turizma“, rekla je Borović. Dodala je kako „mali proizvođači“ u Hrvatskoj nemaju dovoljnu sustavnu potporu za svoj rad.