Kada se 18. prosinca svečano otvor Madrid-Valencija, četvrta u nizu linija koje metropolu povezuju s velikim gradovima, Španjolska će imati željezničku mrežu za vlak velikih brzina dulju od 2.000 kilometra.
Time će prestići Francusku ili Njemačku, a sa 7.000 kilometara pruge za vlak velikih brzina planiranih do 2015., postat će treća u svijetu nakon Kine i Japana.
Vlada socijalista stavila je infrastrukturu na prvo mjesto kao put za izlazak iz krize u koju je zemlja zapala 2008. i donijela nezaposlenost od 20 posto .
Španjolska već ima linije Madrid-Sevilla (1992.), Madrid-Valladolid te Madrid-Barcelona, a Madrid-Valencija stajat će 6 milijardi eura i skratiti put s 4 sata na 90 minuta.
Studija procjenjuje da nova linija donosi izravno ili neizravno 136.000 radnih mjesta.
S ekološke strane donijet će pad broja putovanja automobilom i zrakoplovom i do 2016., smanjiti emisije CO2 za 842.000 tona.
Izgradnja pruga ima i svojih protivnika koji tvrde da je taj projekt jako skup i nerentabilan jer 47 milijuna Španjolaca nema tako visoku stopu korištenja željeznice.
Tvrde da bi unosnije bilo ulagati u informacijske tehnologije kako bi se smanjilo španjolsko kašnjenje u tom segmentu ili barem u željeznički prijevoz robe.