Radovi na tunelu između švicarskog Erstfelda i talijanskog Bodia, čije se puštanje u promet najavljuje 2017., trajali su punih četrnaest godina. Tunel, u kojem će putnički vlakovi putovati brzinom do 250 kilometara na sat, a teretni do 160 kilometara na sat, uvelike će rasteretiti europski cestovni promet. Kroz njega će svakog dana moći proći do 300 vlakova, a za put od Milana do Zuericha će sada trebati dva sata i 40 minuta, sat manje nego prije, navodi France Presse.
"Probivši ovaj tunel, sudjelujemo u infrastrukturnoj izgradnji Europe", kazao je švicarski ministar prometa Moritz Leuenberger netom prije krštenja tunela u nazočnosti svećenika i pastira.
Također je istaknuo da se radi o najvećem europskom projektu glede zaštite okoliša.
Na probijanju tunela radilo je oko 2000 radnika iz deset zemalja, a poginulo ih je osam.
Tunel je probijen na sredini, i to 2000 metara ispod vrha Alpa. Sveukupno je izvađeno 24 milijuna tona kamenja, piše dpa.
Tunel je Švicarsku stajao 10 milijardi franaka (7,5 milijardi eura) i srušio je s trona dosadašnji najduži tunel na svijetu - japanski 53,8 kilometara dug Seikan koji spaja otoke Honšu i Hokaido.