Kako su u utorak prenijeli slovenski mediji, off-shore terminal za tekući plin koji bi do njega prevozili tankeri koštao bi 750 milijuna eura, a riječ je o projektu koji je u sadašnjoj fazi već prilično odmaknuo prema budućoj realizaciji.
Planirana gradnja takvog terminala već mjesec dana uzbuđuje slovensku javnost i ekologe u Ljubljani, Kopru i Trstu, a predsjednik Janez Drnovšek javno je u ponedjeljak u pismu premijeru Janezu Janši naveo da je kasna reakcija slovenske politike u vezi s tim projektom nedopustiva i zatražio izradu međunarodne nezavisne studije koja bi morala pokazati da terminal neće imati štetne posljedice na okoliš sjevernog Jadrana koji je, kako je dodao, osjetljivo područje o kojemu moraju brinuti ne samo Italija, nego i Slovenija i Hrvatska.
Kako je u utorak u španjolskoj Endesi saznala slovenska tiskovna agencija STA, krajem ovog mjeseca o terminalu će se održati sastanak u Rimu, na kojem očekuju i predstavnike slovenske vlade. Projekt je, tvrde investitori, u pripremnoj fazi, no očekuju da će terminal biti završen do 2010. godine i da će omogućiti bolju i jeftiniju opskrbu tim energentom velikih i malih potrošača ne samo u Italiji nego i u susjednim zemljama.
Plinske platforme takvog tipa ekološki su sigurne i pouzdane kad je riječ o sigurnosti, a otpada i glavni razlog protivljenja slovenskih i talijanskih ekoloških udruga, naime da bi terminal doveo do hlađenja mora u zaljevu jer bi se plin iz ekstremno niskih temperatura do tekućeg stanja dovodio u kontaktu s morskom vodom. Istina je, tvrde u Endesi, da bi se temperatura vode smanjila za nešto manje od pet stupnjeva celzijusa - ali samo u krugu od 200 metara oko platforme, što ne bi imalo većih ekoloških posljedica, a sam plinski kontejner, uronjen 23,5 metara pod površinom mora (dimenzija 270 puta 48 metara) potpuno je siguran jer će se nalaziti u debeloj oplati od više vrsta metala i betona.
Na talijanskoj strani postoji i projekt o gradnji plinskog terminala na kopnu, samo 3 kilometra daleko od granice sa Slovenijom, no za njega je manje vjerojatno da će se realizirati jer se očekuje protivljenje stanovnika koji su sličan projekt jednom već odbili na referendumu. Kopneni terminal nastao je kao ideja u suradnji lokalnih vlasti u Trstu i kompanije, također španjolske, Gas Natural, koja je izravni konkurent Endesi.