U Hrvatskoj nema nijednog tijela koje bi štitilo korisnike bankarskih usluga, niti javnost i udruge za zaštitu potrošača imaju ikakav utjecaj na cijene usluga parkiranja u gradovima, istaknuo je predsjednik Saveza "Potrošač" Ilija Rkman.
Podsjetio je da se u Hrvatskoj još od 2003. godine provodi načelo "sudioničke demokracije", odnosno predstavništva potrošača u svim tijelima koja donose odluke od zajedničkog interesa, pa tako potrošači imaju oko 500 predstavnika u različitim tijelima, od županija, preko Vijeća HRT-a itd.
Međutim, postoje problemi u javnom međugradskom prijevozu, te željezničkom, autobusnom, brodskom i avionskom prijevozu, gdje se pokazalo da oko 10 posto prtljage nestaje, a prijevozničke tvrtke spremne su isplatiti svega 1.000 do 2.500 kuna naknade štete, neovisno o vrijednosti prtljage.
"Predstavništvo potrošača treba u mnogim područjima još unaprijediti kako bi njihovo mišljenje utjecalo na donošenje bitnih odluka", istaknuo je Rkman.
Na okruglom stolu sudjelovali su predstavnici Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva, tijela lokalne samouprave Grada Zagreba i Zagrebačke županije, ta najvećih poduzeća davatelja usluga - od HEP-a, HŽ-a, T-Com-a i VIPnet-a, do zagrebačkih gradskih poduzeća - Plinare, Čistoće, Odvoda, ZET-a itd.