FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Gfk: Metro/Makro najprisutniji, Biedronki najviše potrošača

Autor: ;dduk;
ZAGREB, 23. ožujka 2006. (Hina) - Za više od 3,1 milijuna kupaca usrednjoj i istočnoj Europi prvi izbor trgovačkog lanca u kojem kupujuje lanac Metro/Makro, koji jedini posluje u svih deset zemalja srednjei istočne Europe, pokazuje istraživanje agencije Gfk.
ZAGREB, 23. ožujka 2006. (Hina) - Za više od 3,1 milijuna kupaca u srednjoj i istočnoj Europi prvi izbor trgovačkog lanca u kojem kupuju je lanac Metro/Makro, koji jedini posluje u svih deset zemalja srednje i istočne Europe, pokazuje istraživanje agencije Gfk.

No, zahvaljujući snažnoj poziciji na velikom poljskom tržištu, najviše kupaca od svih lanaca u srednjoj i istočnoj Europi ima, po istraživanju, poljski trgovački lanac Biedronka, koja je prvi izbor za 6,3 milijuna potrošača u opskrbi prehrambenim artiklima i pojedinim oblicima shopinga.

Na drugom mjestu je Tesco, koji ima dućane u četiri zemlje, sa 6,1 milijuna potrošača, a slijede Kaufland (4,1 milijuna potrošača u pet zemalja) te Billa koja je, poslujući u osam zemalja u regiji prvi izbor 3,1 milijuna potrošača.

Prema istraživanju Gfk-a provedenom 2005. godine, stanovnici srednje i istočne Europe pri kupovini najviše preferiraju supermarkete, u koje u kupovinu odlazi njih 24 posto. Za petinu domaćinstava najbolja mjesta kupovine su hipermarketi, a 16 posto najradije odlazi u diskontne dućane. Ostatak od 41 posto još uvijek preferira ostala mjesta kupnje, najčešće male prodavaonice.

Trgovački lanci najrazvijeniji su u Češkoj, Poljskoj, Mađarskoj i Slovačkoj. U Češkoj i Mađarskoj oko 35 posto domaćinstava kupnju obavlja u hipermarketima.

S druge strane, u Hrvatskoj samo 6 posto domaćinstava preferira kupnju u hipermarketima i po tom pokazatelju, od 10 analiziranih zemalja Hrvatska je na devetom mjestu, ispred Bugarske.

Stanovnici srednje i istočne Eurpe različito reagiraju na promotivne akcije trgovačkih lanaca u obliku dostave letaka na kućne adrese. Njih 66 milijuna (polovica ukupne populacije), primilo je te letke. Oko 40 posto izjavljuje da ih samo pročita, bez odlaska u kupnju, a 15 posto da kupuje tako oglašene proizvode.

Istraživači su uočili značajne razlike među zemljama: 87 posto ispitanih Slovaka, primjerice, izjavljuje da čita letke, a u Češkoj i Mađarskoj takvih je 78 posto. S druge strane to čini samo 20 posto ispitanika u Srbiji i Crnoj Gori i 27 posto u Bugarskoj.

Istraživanje o kupovnim navikama stanovnika srednje i istočne Europe provedeno je krajem studenog prošle godine, metodom osobnog intervjua u domaćinstvima. Anketirane su osobe koje su 'zadužene' za kupnju u češkim, mađarskim, slovačkim, poljskim, ruskim (moskovska i petrogradska regija), rumunjskim, srpskim i crnogorskim, ukrajinskim, hrvatskim i bugarskim kućanstvima.

(Hina) xduk ydb

An unhandled error has occurred. Reload 🗙