FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

90. godišnjica rođenja Zlatka Price - retrospektivna izložba i monografija

Autor: ;atod;
ZAGREB, 14. ožujka 2006. (Hina) - U povodu 90. godišnjice rođenjaslikara Zlatka Price večeras je u Galeriji Mona Lisa otvorenaretrospektivna izložba i predstavljena monografija o Pricinu djelu.
ZAGREB, 14. ožujka 2006. (Hina) - U povodu 90. godišnjice rođenja slikara Zlatka Price večeras je u Galeriji Mona Lisa otvorena retrospektivna izložba i predstavljena monografija o Pricinu djelu.

Autor izložbe i opsežnog teksta u monografiji je povjesničar umjetnosti Stanko Špoljarić. Pricina retrospektiva obuhvaća 90 djela u rasponu od autorovih početaka, davne 1937., do zadnjih godina, neposredno pred smrt 2003. godine.

Monografija, u kojoj je pregledno predstavljen veliki Pricin opus, ima dvjestotinjak stranica, a podijeljena je prema ciklusima: Samoborski, Plodovi zemlje, Tarski ciklus i Opatijski kišobrani.

Predstavljajući Pricino djelo kroz retrospektivu i monografiju, Špoljarić je istaknuo da je on jedan od najznačajnijih hrvatskih likovnih umjetnika druge polovice 20. stoljeća.

U šezdesetak godina stvaralaštva, u nizu spomenutih impresivnih ciklusa, ovaj se umjetnik razvijao od figuracije sve do dodirivanja forme nepredmetnog, ocijenio je Špoljarić.

Podsjetio je da se Prica javnosti predstavio prvom izložbom u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu 1941. g., u godini kada je završio Likovnu akademiju. To prvo razdoblje karakterizira postimpresionističko tumačenje krajolika, interijeri, figure te kolorističke otvorenosti s inzistiranjem na ugođajnosti scene. Više od desetljeća, kako primjećuje Špoljarić, Prica je bio zaokupljen ljepotom prirode, posebice samoborske okolice, spajajući trenutni doživljaj motiva u trajanje slike. Liričnost Pricinih ranih djela prekinuta je u godinama II. svjetskog rata, kada zajedno s Murtićem ilustrira Goranovu "Jamu".

Na Pricino stvaralaštvo pedesetih godina utječe boravak u Indiji, obilazak budističkih samostana i hramova, što je rezultiralo ciklusom Motivi iz Indije, dok se u ciklusu Plodovi zemlje, od 1956. do 1960., približava apstrakciji.

Figuraciji se vraća u Tarskom ciklusu u kojemu plohu zamjenjuje volumen, ističe Špoljarić, a naziv je dobio po Taru - istarskom zaljevu, mjestu čestih Pricinih boravaka. Djela toga ciklusa odražavaju stanje otuđenosti, samoće, iščekivanja, tjeskobe i blage metafizičnosti.

Nakon ovoga ciklusa uslijedio je alegorijski ciklus Opatijski kišobrani. Njega karakteriziraju figure u složenosti scenarija i kompozicije, senzualnost ženskih likova, mekoća svjetla i vedrina kolorita.

Retrospektivna izložba Zlatka Price otvorena je do 7. travnja.

(Hina) xatod yvkn

An unhandled error has occurred. Reload 🗙