Skup je održan u organizaciji Hrvatske udruge brodara i brodograditelja 'Adria' i koordinacije četiriju drugih udruga brodara u sklopu sajma 'Sport i nautika' na Zagrebačkom velesajmu.
Hrvatska je zemlja s najvećom flotom drvenih brodova u Europi, a većina tih brodova u službi je turizma, kaže predsjednik udruge Adria Ivica Zorić.
No, o izvornosti oblika tih brodova većinom se nije vodilo računa, pa, iako su mnogi od njih stariji i od sto godina, samo neki su tipični primjerci izvornih oblika svoje vrste, dodaje Zorić.
Time se, kaže, nanosi šteta nacionalnoj kulturnoj baštini, pa udruga Adria i druge brodarske i brodograditeljske udruge, čiji su predstavnici bili na današnjem skupu, predlažu izradu zakona o pomorskoj baštini.
Taj zakon bi, kažu brodari, trebao zaštititi pomorsku kulturnu baštinu od daljnjeg propadanja, ali i otvoriti mogućnosti njezine intenzivnije komercijalizacije.
Sudionici skupa smatraju i da drvenim brodovima treba dati prednost kod subvencioniranja gradnje, koja po njihovom mišljenju treba biti najmanje 30 posto od vrijednosti broda.
Traže i uspostavu sustava edukacije majstora gradnje drvenih brodova, odnosno otvaranje srednje škole drvene gradnje, značajni popust cijene nadzora Hrvatskog registra brodova te izgradnju i osiguranje zimskih vezova.
Takvim pristupom, kako je rečeno, Hrvatska bi stvorila jedinstveni brand - hrvatski drveni brod, koji bi bio elitni turistički proizvod i točka očuvanja mediteranske komponente hrvatskog nacionalnog identiteta.
(Hina) xduk yds