"Na listi slovenskih prioriteta je već niz godina autocestovni križ i cijelo to vrijeme bilo je jasno da su sve druge priključne veze sekundarnog značenja, ne samo autoceste prema Hrvatskoj nego magistralne ceste i željezničke pruge koje su važne za slovensko stanovništvo i gospodarstvo. U ministarstvu prometa s pravom upozoravaju da svaka država ima suvereno pravo graditi prometnice prema svojim prioritetima. U Sloveniji prednost ima povezivanje domaćih regija. Nakon toga prioritet imaju ekonomski zanimljivije tranzitne ceste, a to nije Phyrnski koridor iako ljudi u vršnim opterećenjima na njemu trpe (čekajući na granici)", navodi "Delo", koje dodaje da kolona automobila i zastoji nisu u turističkoj sezoni prisutni samo na slovenskim graničnim prijelazima prema Hrvatskoj, nego i na cestama u unutrašnjosti države.
"Hrvatska je u utorak na slovensku granicu dovela i treću autocestu, pa sada nakon Rupe i na Macelju vozače poslije ulaska u Sloveniju očekuje šok - prijelaz s autoceste na magistralu sa dvije vozne trake. Samo nakon graničnog prijelaza Bregana poslije ulaska u Sloveniju oni vožnju nastavljaju suvremenom prometnicom, ali ne do Ljubljane nego samo do Novog Mesta jer južni krak autocestovnog križa neće biti gotov do kraja iduće godine", navodi "Delo".
List pojašnjava da raspoloživa sredstva i ekonomski interesi određuju slovenske nacionalne prioritete na području prometa.
"Ovogodišnji proračun za gradnju i obnovu cesta u Sloveniji iznosi rekordnih 735 milijuna eura. Unatoč tome postavlja se pitanje njegove financijske održivosti, a da se niti ne spominje 9 milijardi eura, koliko bi bilo potrebno za gradnju i obnovu željezničke infrastrukture. Osim novca, kočnicu za sve slovenske projekte na području infrastrukture predstavlja i sporost pripreme projekata, počevši od faze smještanja prometne infrastrukture u prostorne planove, pa i u svim ostalim fazama planiranja i gradnje", navodi "Delo" u svom komentaru o autocestovnom povezivanju s Hrvatskom i zašto je taj proces u Sloveniji sporiji od onoga u Hrvatskoj.