EP je u srijedu usvojio rezoluciju izvjestiteljice Elene Kountore o preporukama za poboljšanje prometne sigurnosti.
„Suočeni smo s hitnom situacijom i želimo brzo djelovanje”, rekla je u raspravi o toj temi u ponedjeljak ta Grkinja iz redova Ljevice, naglasivši kako prometne nesreće sa smrtnim ishodima ili ozljedama „nisu neizbježne".
Godišnje u Europskoj uniji u prometnim nesrećama živote izgubi oko 22.700 ljudi, a njih 120 tisuća ozbiljno je ozlijeđeno, stoji u rezoluciji. U posljednjih deset godina živote je izgubilo više od 11,8 tisuća djece.
Ti brojevi u EU-u u posljednjih deset godina stagniraju, pa savez nije uspio u prethodnom cilju da prepolovi broj smrti od 2010. do 2020. godine.
Europski ministri prometa 2017. su u Valletti, tijekom malteškog predsjedanja Europskom unijom, donijeli deklaraciju kojom su pozvali da se do 2030. godine broj nesreća s umrlima i ozlijeđenima prepolovi u odnosu na 2016. godinu, a to je postao i okvir Europske komisije.
„To je samo prvi korak. Moramo kao prioritet odrediti da do 2050. ne bude prometnih nesreća s nesretnim ishodima”, rekla je Grkinja, referirajući se time na takozvanu „Viziju nula”.
Rezolucija u kontekst uzima sve brža vozila i dolazak autonomnih automobila na prometnice koji će predstavljati novu opasnost za ranjive skupine u prometu poput biciklista i pješaka.
Rezolucija naglašava kako će dostupnost podataka biti ključna za prometnu sigurnost u budućnosti, pa poziva europske države na veću suradnju u pripremi baza podataka i u mapiranju europskih prometnica kako bi se što bolje pripremile na autonomna vozila.
Zastupnici predlažu ograničenje brzina u naseljima na 30 kilometara na sat. Posljednji je takvo ograničenje krajem kolovoza uveo Pariz, čije je vodstvo naglasilo da ono, osim veće sigurnosti za sudionike prometa, smanjuje i emisije ispušnih plinova.
Rezolucija, između ostalog, poziva i na poboljšanje regulacija kojom će se spriječiti sve raširenija upotreba mobitela u prometu, te na jačanje javnog prometa, što bi također poboljšalo kvalitetu zraka u gradovima.
Naglašava se i važnost inovacija u prometnoj tehnologiji, poput automatiziranih asistenta pri skretanju kamiona, obaveznih za sve kamione od 2024. godine, a pozdravljaju se i nove tehnologije za kontrolu brzine i zadržavanja vozila u njihovim prometnim trakama, također uskoro obaveznih.