FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

EU želi prepoloviti broj umrlih u prometu do 2030.

Autor: Ivan Šaravanja

STRASBOURG, 5. listopada 2021. (Hina) – Ograničenje brzine u gradovima na 30km/h, učinkovitije kažnjavanje korištenja mobitela i ulaganje u infrastrukturu i inovacije – dio su prijedloga rezolucije Europskog parlamenta (EP) kojom se do 2030. želi za 50 posto smanjiti broj stradalih u prometu.

 EP je u srijedu usvojio rezoluciju izvjestiteljice Elene Kountore o preporukama za poboljšanje prometne sigurnosti. 

„Suočeni smo s hitnom situacijom i želimo brzo djelovanje”, rekla je u raspravi o toj temi u ponedjeljak ta Grkinja iz redova Ljevice, naglasivši kako prometne nesreće sa smrtnim ishodima ili ozljedama „nisu neizbježne". 

Godišnje u Europskoj uniji u prometnim nesrećama živote izgubi oko 22.700 ljudi, a njih 120 tisuća ozbiljno je ozlijeđeno, stoji u rezoluciji. U posljednjih deset godina živote je izgubilo više od 11,8 tisuća djece. 

Ti brojevi u EU-u u posljednjih deset godina stagniraju, pa savez nije uspio u prethodnom cilju da prepolovi broj smrti od 2010. do 2020. godine. 

Europski ministri prometa 2017. su u Valletti, tijekom malteškog predsjedanja Europskom unijom, donijeli deklaraciju kojom su pozvali da se do 2030. godine broj nesreća s umrlima i ozlijeđenima prepolovi u odnosu na 2016. godinu, a to je postao i okvir Europske komisije. 

„To je samo prvi korak. Moramo kao prioritet odrediti da do 2050. ne bude prometnih nesreća s nesretnim ishodima”, rekla je Grkinja, referirajući se time na takozvanu „Viziju nula”. 

Rezolucija u kontekst uzima sve brža vozila i dolazak autonomnih automobila na prometnice koji će predstavljati novu opasnost za ranjive skupine u prometu poput biciklista i pješaka. 

Rezolucija naglašava kako će dostupnost podataka biti ključna za prometnu sigurnost u budućnosti, pa poziva europske države na veću suradnju u pripremi baza podataka i u mapiranju europskih prometnica kako bi se što bolje pripremile na autonomna vozila. 

Zastupnici predlažu ograničenje brzina u naseljima na 30 kilometara na sat. Posljednji je takvo ograničenje krajem kolovoza uveo Pariz, čije je vodstvo naglasilo da ono, osim veće sigurnosti za sudionike prometa, smanjuje i emisije ispušnih plinova. 

Rezolucija, između ostalog, poziva i na poboljšanje regulacija kojom će se spriječiti sve raširenija upotreba mobitela u prometu, te na jačanje javnog prometa, što bi također poboljšalo kvalitetu zraka u gradovima. 

Naglašava se i važnost inovacija u prometnoj tehnologiji, poput automatiziranih asistenta pri skretanju kamiona, obaveznih za sve kamione od 2024. godine, a pozdravljaju se i nove tehnologije za kontrolu brzine i zadržavanja vozila u njihovim prometnim trakama, također uskoro obaveznih. 

(Hina) xis yakoz

An unhandled error has occurred. Reload 🗙