Vlak je krenuo je na put iz Lisabona 2. rujna te će do kraja putovanja u Parizu, 7. listopada, proći oko 20 tisuća kilometara kroz 26 zemalja i sto gradova s ciljem promoviranja željeznice kao sigurnog, održivog i "zelenog" prijevoza. Iz Zagreba, gdje je prenoćio, vlak će produžiti prema Beogradu a zaustavit će se i u Slavonskom Brodu te u Tovarniku.
Po dolasku u Zagreb, 50-ak putnika vlaka razgledalo je grad te su izrazili zadovoljni turističkim vodičem te zagrebačkim kulturnim i povijesnim znamenitostima. Na doručku u Esplanadi dobrodošlicu i sretno putovanje poželjeli su im predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Hrvatskih željeznica (HŽ), Europske komisije i njenog predstavništva u Zagrebu te zagrebačke Turističke zajednice.
Doručak je poslužen u stilu "Orient Expressa", vlaka koji je 20-ih godina 20.stoljeća prolazio i stajao u Zagrebu. Stoga su u Esplanadi bili izloženi sačuvani luksuzni predmeti iz tog vlaka, poput posuđa, fotelja, lampi, originalni vozni red vlaka iz 1927. te makete vlaka i vagona iz fundusa Hrvatskog željezničkog muzeja.
Putnici vlaka su osobe iz Europske komisije, koja je organizator putovanja te predstavnici agencija i ureda iz prometnog i turističkog sektora u EU..
Vlak CEE rezultat je suradnje Europske komisije, Zajednice europskih željezničkih i infrastrukturnih društava (CER) i drugih partnera, a cilj svih aktivnosti je potaknuti građane i gospodarstvenike na korištenje željezničkog prijevoza i tako pridonijeti ostvarenju Europskog zelenog plana po kojem bi EU do 2050. trebala postati klimatski neutralna.
U ime Europske komisije Maja Bakran Marcich je istaknula kako željeznica ima važnu ulogu u budućnosti Europe za gospodarstvo i provedbu Europskog zelenog plana. Cilj je da se željeznički promet velikih brzina udvostruči diljem Europe do 2030. i utrostruči do 2050., za što je potrebna tzv. transeuropska prometna mreža.
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić kazao je kako Hrvatska ima velike perspektive u željezničkom prijevozu te najavio ulaganja u idućih deset godina.
"Do kraja 2023. nabavljamo 33 nova vlaka ukupno vrijedne oko 170 milijuna eura, od kojih se 21 vlak sufinancira iz Kohezijskog fonda, a ulažemo i maksimalne napore da željeznički sustav podignemo na novu razinu te da se time više služe i građani i prijevoz tereta”, dodao je Gospočić.