FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Europski parlament podržao smanjivanje emisija ugljičnog dioksida iz teških vozila

STRASBOURG, 14. studenoga 2018. (Hina) - Europski parlament podržao je u srijedu uredbu koja predlaže uvođenje nižih emisijskih normi ugljičnog dioksida za nova teška vozila.

Emisijske norme CO2 za nova teška vozila morat će se smanjiti za 20 posto do 2025., te za 35 posto do 2030. godine. Uredba ima za cilj znatno smanjiti emisije ugljičnog dioksida iz kamiona i teških teretnih vozila. 

Uredba  nalaže i obvezujući minimalni udio vozila s nultim i niskim emisijama za sve proizvođače od pet posto od 2025. i 20 posto od 2030. godine kako bi se potaknulo proizvođače da se preusmjere na nove tehnologije. 

Emisije CO2 teških vozila predstavljale su oko 6 posto ukupnih emisija stakleničkih plinova u EU-u zabilježenih u 2015. Procjenjuje se da će se taj udio bez djelovanja EU-a povećati za dodatnih 6 posto između 2015. i 2030. 

Europska komisija procjenjuje kako je  cilj smanjenja emisija ugljičnog dioksida u 2025. tehnološki izvediv te kako može potaknuti do neto gospodarske i društvene koristi.

Jozo Radoš, član Saveza liberala i demokrata za Europu, u raspravi je podržao prijedlog uredbe, ali je istaknuo pitanja koja bi se mogla otvoriti njezinim usvajanjem 

"Hoće li tehnološki razvoj omogućiti postizanje postavljenih ciljeva? Hoćemo li uspjeti spriječiti uvoz teških gospodarskih vozila sa stranih tržišta? Jesu li kazne za neispunjavanje ciljeva dobro odmjerene s obzirom na to da imamo dva radikalna prijedloga o visini kazne: od pet ili od jedne tisuće eura?", pitao je Radoš.

 "Ako ne bismo usvojili uredbu tada bi emisije CO2 iz teških gospodarskih vozila mogle doseći gotovo deset posto ukupnih emisija ugljičnog dioksida“, istaknuo je u nastavku izlaganja hrvatski europarlamentarac.

Radoš je naglasio da tijela javne vlasti u Republici Hrvatskoj ne ostvaruju ciljeve koji se tiču nabave teških gospodarskih vozila s niskim emisijama od strane tijela javne vlasti, a donošenje ove uredbe ocijenio je kao novu priliku da se ti ciljevi provedu.

Uredbu podržava i hrvatski eurozastupnik Zelenih Davor Škrlec.

"Današnjim glasovanjem šaljemo snažnu poruku proizvođačima koji imaju obvezu smanjiti emisije ugljičnog dioksida iz svojih vozila kako bi se pridružili utrci za čišću budućnost", ocijenio je Škrlec, stoji u priopćenju njegova ureda.

"Nakon objavljenog izvještaja Međunarodnog panela o klimatskim promjenama (IPCC), države članice moraju se prikloniti zahtjevima Europskog parlamenta za smanjenje emisija u sektoru prometa jer nemamo više vremena za gubljenje kada je riječ o zaštiti klime", upozorio je Škrlec.

Zabrinuti zbog pogoršanja kvalitete zraka u mnogim europskim gradovima, sve veći broj javnih tijela i javnih prijevoznika okreće se autobusima s nultim emisijama.

Prijedlog nove uredbe u skladu je s novom europskom politikom smanjivanja emisija ugljičnog dioksida do 2030.

Europski parlament se početkom listopada zauzeo za vrlo ambiciozne ciljeve u borbi za ekološki čišća vozila na europskim cestama. Parlamentarci su zatražili da se do 2025. godine emisija ugljičnog dioksida smanji za 25 posto, a do 2030. za 40 posto.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙