Nedugo nakon uvođenja Netflixa u Hrvatskoj, zastupnici u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta (EP) Biljani Borzan javili su se potrošači koji se žale na kvalitetu usluge jednog od najpopularnijih američkih servisa za online stream multimedijskih sadržaja.
"Potrošači mi se često žale kako nemaju pristup popularnim serijama, zbog kojih su se i pretplatili na Netflix, poput "Kuće od karata", "Igre prijestolja" ili "Hodajućih mrtvaca". Opće je poznato da je u SAD-u, gdje je Netflix neznatno jeftiniji, dostupno puno filmova koji nisu dostupni na cijelom tržištu EU-a", rekla je Borzan.
Budući da predstavnici Netflixa redovito sudjeluju u razgovorima s EK-om i EP-om o regulaciji digitalnog tržišta, Borzan je poslala Komisiji prioritetno pitanje kojim upozorava na potrebu što bržeg uklanjanja diskriminacije hrvatskih potrošača.
Hrvatski potrošači korištenje Netflixa plaćaju jednako kao i potrošači drugdje u EU koji imaju veći raspon sadržaja i titlove na vlastitom jeziku, navela je Borzan. Borzan se protiv ove diskriminacije založila i amandmanima na Akt o jedinstvenom digitalnom tržištu i u Strategiji za jedinstveno tržište EU.
Diskriminacija prema državljanstvu i mjestu prebivališta najčešći je problem na koji se žale potrošači na online tržištu. Prilikom internet kupovine se 75% građana osjeća diskriminirano prema mjestu prebivališta. Čak 24% kućanstava EU-a nema pristup nekim internetskim sadržajima. Prema istraživanju EK-a, procjenjuje se da je šteta prema potrošačima prilikom kupovine digitalnih sadržaja oko 64 milijarde eura na godinu.