Platformom za pomoć potrošačima i trgovcima u rješavanju sporova oko kupnje na internetu povezano je oko 117 tijela za alternativno rješavanje sporova iz 19 država članica. Za potrošače i trgovce u Hrvatskoj, kao i u još 8 država članica Europske unije, rješavanje sporova oko domaće kupnje putem interneta i za sve ostale europske potrošače koji kupuju proizvode iz tih 9 zemalja, ova usluga nije dostupna.
Uz građane Hrvatske, građani Litve, Luksemburga, Malte, Njemačke, Poljske, Rumunjske, Slovenije i Španjolske trenutačno nemaju pravo na ovaj način rješavanja sporova, navodi se u priopćenju.
"Platforma za internetsko rješavanje sporova europskim potrošačima i trgovcima omogućava da riješe sporove oko domaće i prekogranične kupnje putem interneta. To se postiže upućivanjem sporova nacionalnim tijelima za alternativno rješavanje sporova koja su povezana s platformom i koja su države članice odabrale u skladu s kriterijima kvalitete", objašnjava Picula.
Iako hrvatski potrošači sve više kupuju online i sve veći broj trgovaca prodaje online (oko 71 posto tvrtki), još uvijek se ni jedni ni drugi ne osjećaju sigurno kod provođenja online transakcija.
Prema istraživanjima svaki treći Hrvat kupuje online, no u odnosu na EU i dalje smo ispod prosjeka: "Podaci govore da Hrvatska u korištenju interneta zauzima 21. mjesto sa 65 posto aktivnog stanovništva, dok prosjek EU iznosi 75 posto", po priopćenju.
Picula ističe da je nužno ukloniti sve moguće prepreke razvoju internetske trgovine na obje strane – kod trgovaca i kod kupaca - i prije svega potaknuti povjerenje potrošača.
"Uz tradicionalne potrošačke navike Hrvata koje se teško mijenjaju, manipulacije kreditnim karticama u prekograničnoj kupovini te povremene slučajeve lažnih poslovnih praksi (iskustvo 25 posto potrošača) i činjenicu da oko 32 posto Hrvata nikad nije kupovalo na internetu, nedostupnost ove platforme samo još više ograničava online potrošnju koja je dostupna velikoj većini europskih građana", zaključio je Picula.