Cestovni koridor koji treba povezati Budimpeštu i Ploče kroz BiH prolazi u ukupnoj dužini od 330 kilometara, od čega je 285 kilometara kroz teritorij Federacije BiH.
"Za završetak cijelog projekta potrebno je osigurati iznos od tri milijarde eura i o tome će ovisiti koliko će radovi trajati. Dionica autoceste kroz FBiH najranije bi mogla biti završena 2020. godine", kazao je Karić novinarima.
Prosječna planirana cijela kilometra autoceste koja prolazi kroz BiH iznosi 10 milijuna eura, s tim da je u ravničarskim dijelovima kroz središnji dio zemlje te kroz Posavinu ona oko sedam, a na planinskom području između Sarajeva i Mostara čak dvadeset milijuna eura po kilometru.
Autoceste FBiH zaključile su ugovore o izvedbi radova na dionicama koridora koji bi do kraja 2014. trebao u cjelosti povezati Zenicu i mjesto Tarčin, dvadeset kilometara južno od Sarajeva prema Mostaru.
Kako je pojasnio Karić, predstoji i dovršetak gradnje desetak kilometara dionice autoceste te graničnog prijelaza Bijača na jugu, koji je za BiH iznimno značajan jer će biti jedan od dva preko kojega će se nakon ulaska Hrvatske u EU moći izvoziti roba biljnog i životinjskog podrijetla.
"Uopće nije upitno hoće li to biti gotovo do 1. srpnja", ustvrdio je Karić.
Najavio je i kako bi u ovoj godini trebala početi gradnja dionice od desetak kilometara autoceste kroz Posavinu do Svilaja, gdje također treba biti novi granični prijelaz prema Hrvatskoj, a morat će se graditi i popuno novi most preko Save.
Gotovo sve dionice autoceste koje su sada u gradnji financiraju se kreditima Europske investicijske banke (EIB) i Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD).
Do sada je iz kredita EBRD investirano 62 milijuna eura, a iz fondova EIB oko 65 milijuna eura te sklopljeni ugovori za novih 84 milijuna eura.
Dio sredstava osigurava se iz trošarina na gorivo koje su Autocestama FBiH u 2012. godini donijele iznos od oko 30 milijuna eura, dok je oko 7,5 milijuna eura naplaćeno kao prihod od cestarina.
Vlasti Republike Srpske još nisu odredile kako će se graditi pedesetak kilometara autoceste na koridoru V c, koji trebaju proći kroz taj entitet.
Početne su studije pokazale kako dionica između Doboja i Posavine nije dovoljno isplativa da bi se ponudila pod koncesiju, pa se razmatraju mogući oblici privatno-javnog partnerstva odnosno financiranja gradnje ove dionice.