U sastavu ekspertne skupine su istaknuti sveučilišni profesori, pravnici i stručnjaci čija je zadaća ponuditi prijedloge o kojima bi se trebalo raspravljati na velikoj konferenciji tijekom proljeća koja će okupiti predstavnike znanstvene zajednice, nevladinih organizacija i stručnjaka, a čiji će se zaključci dostaviti političarima na usuglašavanje.
"Zamolio sam tu ekspertnu skupinu da se usredotoči na prijedloge koji su politički pragmatični i koji bi mogli dobiti široku potporu svih građana. Isto tako, zamolio sam ih da ne uzimaju u razmatranje reforme koje bi dalje dijelile BiH", napisao je američki veleposlanik.
Članovi ekspertne skupine su sveučilišni profesori Mirjana Nadaždin Defterdarević i Milet Lasić, Vehid Šehić te bivši predsjednik Federacije BiH Krešimir Zubak, bivši predsjednik Ustavnog suda FBiH Kasim Trnka te suradnik Zlatan Begić.
Ekspertna skupina bi trebala obraditi sve pristigle prijedloge o reformi Federacije BiH, kako bi ih sistematizirali za izradu prijedloga za ustavne reforme koji će ovoga ljeta biti predstavljeni najvišim dužnosnicima vlasti i političkim čelnicima.
Američki veleposlanik je pojasnio da je Federacija BiH 'previše složena, previše skupa i ne služi najboljim interesima građana'.
"Ovo je rasprava o funkcionalnosti Federacije i efikasnosti Vlade FBiH, a ne samo rasprava o kartama ili teritorijalnom restruktuiranju. Ovu raspravu ne bi trebalo zloupotrabiti za poticanje strahova ili zabrinutosti za nacionalne interese", dodao je i naveo da ne postoji američki plan za reforme ovoga entiteta.
Federacija BiH je veći bosanskohercegovački entitet, koja je nastala kako bi se zaustavio rat između Hrvata i Bošnjaka potpisom sporazuma u Washingtonu u proljeće 1994. kojemu su jamac bili SAD-a i Republika Hrvatska. Tada je uspostavljena i unutarnja struktura Federacije BiH koja se sastoji od 10 županija i središnje entitetske vlasti što je dovelo do čestih preklapanja nadležnosti i prekobrojne administracije.
Unutar Federacije BiH trenutačno traju prijepori između vodećih hrvatskih i bošnjačkih stranaka kako bi se promijenila vlast što je gotovo nemoguće provesti zbog složenih mehanizama odlučivanja.