Indeks koji mjeri očekivanja njemačkih potrošača za veljaču porastao je na 5,8 bodova, s 5,7 bodova koliko je iznosio u siječnju, navodi se u priopćenju. To je njegov prvi rast u tri mjeseca.
Institut je revidirao naviše njegovu vrijednost za siječanj, s prvotno objavljenih 5,6 bodova.
U GfK-u upozoravaju na oštro poboljšana očekivanja potrošača vezano za prihode i njihovu znatno pojačanu spremnost na kupnju. Blago su poboljšana i njihova očekivanja u vezi sa stanjem u gospodarstvu.
"Trenutni mir na financijskim tržištima ulijeva Nijemcima sigurnost na početku ove godine", navodi se u priopćenju.
"Unatoč teškom četvrtom tromjesečju potrošači očekuju ponovni rast gospodarstva u ovoj godini."
GfK sastavlja izvješće o povjerenju potrošača na temelju ankete u kojoj sudjeluje oko 2.000 kućanstava. Ispitanici odgovaraju na pitanja o očekivanjima vezanim za plaće i gospodarstvo u cjelini u narednom mjesecu, te o spremnosti na kupnju.
Nedavno su i indeksi povjerenja potrošača koji izrađuje institut ZEW te onaj o poslovnoj klimi koji izrađuje institut ifo zabilježili oštar rast temeljem nada da će se vodeće europsko gospodarstvo oporaviti nakon lošeg završetka prošle godine i poboljšati izglede za eurozonu u cjelini.