FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Daljnji pad GfK indeksa povjerenja potrošača

ZAGREB, 22. siječnja 2013. (Hina) - U skladu sa nepovoljnim makroekonomskim kretanjima i lošim prognozama za 2013. godinu, GfK indeks povjerenja potrošača zabilježio je u prosincu 2012. godine pad na 31,47 bodova, s 34,15 bodova koliko je iznosio u rujnu, objavljeno je danas iz Centra za istraživanja tržišta GfK.

Indeks je dobiven istraživanjem stavova na reprezentativnom uzorku od 1000 stanovnika Hrvatske. Skala indeksa je od 0-100 pri čemu vrijednosti iznad 50 predstavljaju uzlaznu fazu ekonomskog ciklusa.

GfK indeks povjerenja potrošača, koji se mjeri zadnjih sedam godina, najvišu je razinu zabilježio u veljači 2007. godine, kada je iznosio 55,82 boda, a njegova razina iz prosinca 2012. najniža je do sada.

Komponenta indeksa koja mjeri sklonost potrošnji također je pala u prosincu 2012. u odnosu na prethodno istraživanje, iz rujna, i to sa 40 bodova u rujnu na 36 bodova u prosincu, što potvrđuje prevladavajuće recesijsko raspoloženje potrošača, ističu iz GfK.

Kontinuirani pad sklonosti potrošnji u 2012. godini ukazuje i na proces razduživanja kućanstava, kojeg je GfK zabilježio u ranijim istraživanjima.

Komponenta indeksa koja mjeri ocjenu sadašnjeg financijskog stanja pala je pak četiri boda, što može biti odraz frustracije potrošača u mjesecu u kojem sezonski raste pritisak na potrošnju, napominju iz GfK.

Očekivanja budućeg dohotka ostala su pak nepromijenjena u odnosu na prethodno mjerenje, navode iz GfK.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙