Indeks je dobiven istraživanjem stavova na reprezentativnom uzorku od 1000 stanovnika Hrvatske. Skala indeksa je od 0-100 pri čemu vrijednosti iznad 50 predstavljaju uzlaznu fazu ekonomskog ciklusa.
GfK indeks povjerenja potrošača, koji se mjeri zadnjih sedam godina, najvišu je razinu zabilježio u veljači 2007. godine, kada je iznosio 55,82 boda, a njegova razina iz prosinca 2012. najniža je do sada.
Komponenta indeksa koja mjeri sklonost potrošnji također je pala u prosincu 2012. u odnosu na prethodno istraživanje, iz rujna, i to sa 40 bodova u rujnu na 36 bodova u prosincu, što potvrđuje prevladavajuće recesijsko raspoloženje potrošača, ističu iz GfK.
Kontinuirani pad sklonosti potrošnji u 2012. godini ukazuje i na proces razduživanja kućanstava, kojeg je GfK zabilježio u ranijim istraživanjima.
Komponenta indeksa koja mjeri ocjenu sadašnjeg financijskog stanja pala je pak četiri boda, što može biti odraz frustracije potrošača u mjesecu u kojem sezonski raste pritisak na potrošnju, napominju iz GfK.
Očekivanja budućeg dohotka ostala su pak nepromijenjena u odnosu na prethodno mjerenje, navode iz GfK.