FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

A.T. Kearney: veliki maloprodajni lanci i dalje zaobilaze Hrvatsku

ZAGREB, 3. srpnja 2012. (Hina) - Već treću godinu za redom Hrvatska se ne nalazi na listi privlačnih tržišta za ulaganje u maloprodaju, globalno istraživanje razvijenosti maloprodaje globalne konzultantske kuće A.T. Kearney za 2012. pokazuje kako veliki trgovački lanci zaobilaze Hrvatsku, Sloveniju i Mađarsku, a od zemalja regije jedino se Makedonija pozicionirala na visokom 21. mjestu, što ju čini zanimljivim tržištem za daljnji razvoj maloprodaje.

"Hrvatsko tržište maloprodaje spada u skupinu razvijenih tržišta i više nije privlačno za greenfield investicije velikih stranih lanaca", objašnjava Tomislav Čorak, mlađi partner u A.T. Kearneyu zadužen za Hrvatsku i Madžarsku.

Napominje kako se s više od 200 četvornih metara po stanovnika modernih maloprodajnih površina hrvatsko maloprodajno tržište može smatrati razvijenim.

Istodobno je tržište zasićeno i obilježeno relativno visokom koncentracijom maloprodajnih lanca. Konkurencija je žestoka, a maloprodajne nekretnine su postale skupe i nisu više lako dostupne. Zbog svega toga strani lanci više ne pomišljaju na greenfield investiranje u hrvatsko tržište, a najbolja mogućnost ulaska na naše tržište je akvizicija postojećeg igrača, kaže Čorak.

U A.T. Kearneyevom globalnom istraživanju razvijenosti maloprodaje (GRDI - Global Retail Development Index) Brazil je drugu godinu za redom zadržao vodeću poziciju zahvaljujući rastućoj srednjoj klasi, visokim stopama potrošnje, velikoj urbanoj populaciji te smanjenom političkom i financijskom riziku.

Slijede ga Čile, Kina, Urugvaj i Indija.

No, iako su Brazil, Rusija, Indija i Kina (BRIC zemlje) i dalje svjetski lideri u maloprodaji, ima puno površinom manjih država koje imaju značajan neiskorišten potencijal. Među njima su Gruzija (6. mjesto), Oman (8. mjesto), Mongolija (9. mjesto) i Azerbejdžan (17. mjesto).

S obzirom na snažan rast zemalja u razvoju u usporedbi s vrlo malim rastom u Europi i Sjevernoj Americi, svjetski trgovački lanci primorani su širiti se na tržišta u razvoju. Tako su u proteklih pet godina veliki trgovački lanci poput Wal-Marta (SAD), Carrefoura (Francuska), Tesca (Velika Britanija) i Metroa (Njemačka) zabilježili dva i pol puta veći rast prihoda u zemljama u razvoju nego na svojim domaćim tržištima, navodi Čorak.

GRDI rangiranje se objavljuje od 2002. godine i predstavlja ljestvicu 30 država u razvoju s najvećom perspektivom investiranja u maloprodajni sektor. Kod rangiranja se uzima u obzir 25 različitih pokazatelja koji objedinjuju makroekonomske varijable, kao i pokazatelje vezane uz maloprodaju.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙