Izvršni direktor agencije Kompas Dimitrij Piciga izjavio je na konferenciji za novinare da dvije države, kojima turizam predstavlja značajan dio BDP-a, imaju priliku preko Europske udruge nacionalnih turističkih organizacija i agencija ECTAA doći do dijela europskih sredstava namijenjenih za europsku turističku promidžbu na udaljenim tržištima.
Slovenske turističke agencije ove godine računaju na pojačanu suradnju sa hrvatskim agencijama. Među ostalim, razgovara se o animaciji hrvatskih gostiju za izlete u Sloveniju i slovenskih gostiju u Hrvatsku, osobito izvan glavne ljetne sezone.
Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Boris Žgomba naveo je da turizam za Hrvatsku predstavlja 16 posto njenog BDP-a, da su lani i početkom ove godine ostvareni odlični rezultati, ali da glavni dio sezone tek predstoji.
Turistički djelatnici iz obiju država izrazili interes za zajedničku promidžbu kako bi se osigurao još veći broj dolazaka turista iz udaljenih izvaneuropskih destinacija budući da su Hrvatska i Slovenija u tom pogledu komplementarne.
Suradnja u predstavljanju "paket" destinacija turistima iz udaljenijih tržišta postoji već nekoliko godina pa se tako zajedno predstavljaju Bled i Dubrovnik te Postojnska jama i Plitvice.
O suradnji dviju država na planu turističke promocije na udaljenim trećim tržištima u petak su u Otočcu ob Krki govorili hrvatski ministar turizma Veljko Ostojić i njegov slovenski kolega Radovan Žerjav, složivši se da turistička suradnja protiče odlično i da je treba nastaviti.
(Hina) xfl yds