Primarni fokus istraživanja je identificiranje brendova, svakodnevnih proizvoda i usluga kojima potrošači najviše vjeruju, kazao je glavni urednik časopisa Goran Miletić.
Istraživanjem koje je u rujnu i listopadu lani provedeno u Hrvatskoj bilo je obuhvaćeno nasumično izabranih 8.700 pretplatnika časopisa (odazvalo ih se 1.105), a u Europi je u istraživanju sudjelovalo 27.469 ispitanika u 15 zemalja.
U kategorijama od mliječnih proizvoda i osiguravateljskih poduzeća do kava, čokolada i voda ili piva pobjednici su Dukat, Croatia osiguranje, Franck, Kraš, Kutjevo, Cedevita, Zvijezda u kategoriji maslinovo ulje, Jana u kategoriji voda, Pliva u kategoriji sredstava protiv prehlade, a Belupov Neofen u kategoriji sredstava za ublažavanje bolova.
Od stranih brendova građani Hrvatske najviše vjeruju Nivei, Opelu, Gorenju, Nokii, Lesnini itd.
Među pobjedničkim brandovima neki su pobjednici istraživanja već šesti put - čak osam domaćih brandova kao što su Dukat, Franck, Konzum, Ina, Croatia osiguranje, Generalturist, Kraš, Cedevita, istaknuto je.
Uz ocjenjivanje brendova i europski i hrvatski pretplatnici Reader's Digesta u istraživanju su iskazivali i povjerenje institucijama, zanimanjima, odnosu robnih marki prema okolišu te povjerenje u EU.
I u Hrvatskoj i u Europi najveće je povjerenje u instituciju braka (u Hrvatskoj 74 posto) te u televiziju i radio (56 posto u Hrvatskoj).
Slijedi internet kojemu u Hrvatskoj vjeruje 50 posto ispitanika, "čuvarima okoliša" vjeruje 51 posto ispitanika, u euro vjeruje njih 38 posto, u novine 38 posto, a u crkvu 39 posto.
Građani Hrvatske najmanje vjeruju vladi (81 posto ispitanika) te pravnom sustavu (70 posto).
Među zanimanjima najviše se u Europi i Hrvatskoj vjeruje vatrogascima, pilotima, medicinskim sestrama i doktorima, a najmanje političarima, nogometašima te prodavačima automobila.
Časopis Reader's Digest izlazi u više od 65 zemalja na 25 svjetskih jezika, ima oko 100 milijuna čitatelja, a u Hrvatskoj izlazi od 2006., ima blizu 25.000 pretplatnika i više od 75.000 čitatelja.