Predsjednik Uprave te agencije Agan Begić rekao je Hini da je rast prodaje rezultat kratkoročnog utjecaja promjena porezne regulative odnosno povećanja PDV-a sa 23 na 25 posto te novog načina obračuna PDV-a na kupnju automobila kao sredstva za rad, koji su stupili na snagu 1. ožujka.
Poduzetnici su, naime, do 1. ožujka ove godine mogli u obračunu PDV-a odbiti 70 posto pretporeza pri kupnji automobila, a to više ne mogu, pa su požurili do tada iskoristiti tu povlasticu. S druge strane, kaže Begić, i neki građani koji su možda dvojili o kupnji automobila, požurili su s kupnjom ne bi li uštedjeli na nižoj stopi PDV-a.
Begić upozorava kako je jasno da je taj učinak bio privremen te da je realno očekivati povratak na uobičajene brojke, a moguće i pad prodaje.
Najprodavanija automobilska marka u Hrvatskoj u prva dva mjeseca ove godine je Volkswagen sa 933 vozila i tržišnim udjelom od 13,2 posto. Drugi je Opel sa udjelom od 8,68 posto, a među prvih pet su još francuski proizvođači Peugeot, Citroen i Renault.
Među popularnijim markama su i Kia, Hyundai, Chevrolet, Škoda i Ford.
Najprodavaniji modeli su Opel Astra, Volkswagen Passat, Škoda Octavia, Volkswagen Polo i Volkswagen Golf.