Povjesničar umjetnosti Želimir Koščević istaknuo je da je riječ o prvorazrednom kulturnom materijalu koji će, premda kroz osobnu zbirku Marie-Luise Betlheim, pokazati da Bauhaus uopće nije epizoda hrvatske kulture već je u nju duboko ukorijenjen.
Podsjetio je da je osobna zbirka gospođe Marie-Luise Betlheim bila predstavljena 1984. na zagrebačkoj izložbi koju je priredio sa svojim suradnicima te istaknuo da objavljivanje knjige na neki način to sada i zaokružuje.
O knjizi su govorili i direktor Hamburger Kunsthallea Hubertus Gassner i kustos Baranya Meyei Múzeumoka iz Pečuha Gyoergy Várkonyi , a moderatorica je bila Ruth Betlheim, kći gospođe Marie-Luise Betlheim i autorica jednog od članaka u knjizi koja je istaknula da je objavljivanjem knjige prošlost zapravo postala sadašnjost .
Gassner je pak podsjetio na poznatu "Crvenu kocku" - nacrte za kuću "Crvena kocka" (Der Rote Wuerfel), koje je izradio mađarski učenik weimarskoga Bauhausa Farkas Molnár, a na koju su podsjetili nošenjem bedža "Crvena kocka" svi sudionici predstavljanja. Molnarov izvorni crtež Gassner je pronašao baš u Zagrebu u zbirci Marie-Luise Betlheim. I dok, kako je rekao, "Crvena kocka " nikada nije izgrađena, Gassner smatra da bi baš Zagreb bio dobro mjesto da se, zahvaljujući zbirci Marie-Luise Betlheim, tu napravi mali muzej posvećen baš toj "Crvenoj kocki"
Za gosta iz Pečuha Gyoergyja Varkonyija posebna vrijednost knjige je u njezinoj osobnoj - humanoj dimenziji priče o Bauhausu koji mu je prije bio znan sa stručne strane.
Osoba koja je na tako "osoban" način približila Zagrebu Bauhaus bila je Nijemica Marie-Luise Betlheim koja je, tijekom studija glazbe i ritmike, ostvarila prisne i intenzivne prijateljske veze s nizom važnih aktera weimarskoga Bauhausa. Ona 1927. dolazi u Zagreb koji postaje njezina nova životna sredina, a sa sobom u Zagreb tada donosi i mapu materijala koji je vežu s Bauhausom i proteklim razdobljem njezina života: niz grafika, crteža, fotografija, ilustriranih pisama, skica i nacrta te bilješki i napisa njezinih bauhausovskih prijatelja, među kojima se izdvajaju poglavito mađarski arhitekt Farkas Molnár, likovna umjetnica Lou Scheper i njezin suprug Hinnerk Scheper, majstor zidnog slikarstva i voditelj radionice na Bauhausu poljski kipar, dizajner i arhitekt Max Krajewski, višegodišnji Gropiusov suradnik.
Knjiga je objavljena u izdanju UPI-2M Books. Predstavljanje je popratila izložba "planB" mladih hrvatskih umjetnika te glazba iz vremena Bauhausa.
Bauhaus je bila škola arhitekture i primjenjene umjetnosti u Njemačkoj, a osnovao ju je 1919. arhitekt Walter Gropius.