Objašnjavajući takvo mišljenje iz AZTN-a su istaknuli da odredbe odluke hrvatske Vlade o izmjeni odluke o koncesiji pomorskog dobra u svrhu gospodarskog korištenja luka posebne namjene - luka nautičkog turizma u sastavu ACI-a - Pula, Rab, Šimuni, Žut, Skradin, Trogir, Milna, Vrboska, Palmižana i Korčula - kojima se tim lukama produžuje trajanje koncesije, uz zadržavanje visine koncesijske naknade na zatečenoj razini, nisu sukladne odredbama Uredbe o postupku davanja koncesije na pomorskom dobru u dijelu koji se odnosi na visinu koncesijske naknade.
Vladinom su Odlukom te naknade za spomenute marine utvrđene na znatno nižoj razini od minimalnih iznosa koji su propisani Uredbom o postupku davanja koncesije na pomorskom dobru.
Na taj način tim su marinama osigurani povoljniji uvjeti poslovanja u pogledu plaćanja koncesijske naknade u odnosu na ostale marine na koje se primjenjuju koncesijske naknade iz Uredbe, uključivo i Tehnomont marinu Veruda d.o.o. iz Pule.
Time se, bez opravdanog razloga koji bi bio poznat Agenciji, primjenjuju nejednaki uvjeti na mjerodavnom tržištu gospodarskog korištenja luka nautičkog turizma za obavljanje istovrsnih poslova što dovodi ili bi moglo dovesti do narušavanja tržišnog natjecanja na tom tržištu.
Na temelju prikupljenih podataka nije razvidno iz kojeg razloga su primijenjeni različiti uvjeti na različite poduzetnike, no s aspekta propisa o zaštiti tržišnog natjecanja, potrebno je osigurati da poduzetnici na određenom mjerodavnom tržištu sudjeluju ravnopravno i pod jednakim uvjetima, bez obzira na njihovu veličinu i tržišnu snagu.
Određivanje različitih uvjeta prema kojima poduzetnici u istoj djelatnosti posluju na tržištu, čime neki od njih stječu prednost pred ostalima, može dovesti do narušavanja tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu, zaključilo je Vijeće AZTN-a na svojoj zadnjoj sjednici, a to je mišljenje poslano na uvid Vladi i Ministarstvu gospodarstva.
(Hina) xpp/xtam yds