FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Reforme željeznica u jugoistočnoj Europi mogu poduprijeti gospodarski rast - SB

ZAGREB/BRUXELLES , 14. lipnja 2011. (Hina) - Trajanje putovanja vlakom između Ljubljane i Istanbula moglo bi biti gotovo prepolovljeno pod uvjetom da se provedu nužne reforme u sektoru željezničkog prijevoza, zaključak je najnovijeg izvješća Svjetske banke o stanju u željezničkom sektoru u regiji jugoistočne Europe i Turske.

"Probna vožnja brzim vlakom Bosphorus Europe u 2009. pokazala je kontejnerski vlak može prevaliti put od Ljubljane do Istanbula za 35 sati, ali da u praksi taj put nerijetko traje 60 sati. Ta dramatična razlika u vremenu ima enormne gospodarske posljedice. Što je veća učinkovitost željezničkog sektora, to je veći broj tržišta na kojima se željezničke kompanije mogu natjecati", kazala je Carolina Monsalve, ekonomistica u Svjetskoj banci zadužena za prijevoz u regiji Europe i središnje Azije.

Nužne reforme neće samo smanjiti vrijeme putovanja već će također pomoći državnim željezničkim kompanijama da iskoriste ekonomske prednosti pojačane koordinacije, menadžmenta i organizacije. Zahvaljujući reformama željeznice u istočnoj Europi i Turskoj približit će se standardima Europske unije (EU) i omogućiti im zdravu tržišnu utakmicu s ciljem poboljšanja usluga prijevoza tereta i putnika.

Novo izvješće objavljeno u utorak pod nazivom "Reforme željeznica u istočnoj Europi i Turskoj: jesu li na dobrom putu?" razmatra stanje željeznica u toj regiji pet godina nakon referentne studije iz 2005. naslovljene kao "Reforme željeznica na Zapadnom Balkanu", a ima za cilj utvrditi napredak državnih željeznica u provedbi institucionalnih reformi, poslovanju, financijskoj izvedbi i integraciji.

To izvješće ocjenjuje stanje željeznica u regiji koja uključuje Hrvatsku, Albaniju, Bosnu i Hercegovinu, Kosovo, Crnu Goru, Bivšu Jugoslavensku Republiku Makedoniju, te Srbiju, Bugarsku, Rumunjsku i Tursku.

Željeznice u jugoistočnoj Europi i Turskoj pretrpjele su značajniji pad obujma prometa u 2009., što je posljedica utjecaja međunarodne svjetske krize koja je izbila u zadnjem tromjesečju 2008. i posljedičnog pada gospodarskih aktivnosti u gospodarstvima regije i drugdje, konstatiraju u Svjetskoj banci.

Sve zemlje obuhvaćene izvješćem, izuzev članica EU-a Bugarske i Rumunjske i vodećih reformatora u tome sektoru u toj regiji, streme priključenju EU-u, što je glavni razlog za reforme u sektoru željezničkog prijevoza.

Pritom Svjetska banka u kandidatskim zemljama, poput Hrvatske, Turske ili FYR Makedonije, ukazuje ponajprije na potrebu za što bržim usklađivanjem s direktivama EU-a. Potencijalne zemlje-kandidati, kao što su Srbija i Albanija, imaju pak više vremena.

Među ostalim razlozima za reforme u sektoru željezničkog prijevoza Svjetska banka izdvaja gospodarske prednosti koje će donijeti usklađivanje s europskim propisima, te jačanje pozicije vodećih prijevoznika uoči otvaranja tržišta za konkurenciju.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙