FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Potrošnja u Hrvatskoj porasla 3,7 posto

ZAGREB, 2. lipnja 2011. (Hina) - U travnju je promet u trgovini na malo u Hrvatskoj realno porastao za 3,7 posto na godišnjoj razini, znatno više nego što se očekivalo, što se ponajviše zahvaljuje kasnijim uskršnjim blagdanima.

Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je danas da je promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u travnju nominalno porastao za 6,7, a realno za 3,7 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

To je iznad svih očekivanja. Pet makroekonomista, koji su sudjelovali u anketi Hine, očekivali su u prosjeku da je u travnju potrošnja porasla za 2 posto na godišnjoj razini. Svi su očekivali rast, i to između 1 i 3 posto.

Nakon osam mjeseci neprestanog rasta, u ožujku je promet u trgovini na malo pao oštrih 2 posto, no već je u travnju ponovno oživio trend jačanja potrošnje.

„Rast maloprodaje u travnju iznad je očekivanja, što se zahvaljuje dobrim turističkim rezultatima u tom mjesecu, s obzirom na kasniji termin uskršnjih blagdana nego lani. Uz to, počeo je sezonski rast zaposlenosti, što također pozitivno utječe na potrošnju. Rast pokazatelja u maloprodaji posljedica je i rasta cijena naftnih derivata te hrane“, kaže Zrinka Živković-Matijević, direktorica Direkcije za ekonomska istraživanja Raiffeisen Consultinga.

Uz nedavne podatke o rastu industrijske proizvodnje, izvoza i uvoza, ovi podaci o rastu maloprodaje najavljuju jačanje gospodarstva u drugom tromjesečju.

„To su naznake odlijepljivanja gospodarstva od dna. No, ne očekujem znatnije, nego više skromne stope rasta i bruto domaćeg proizvoda i ostalih važnijih makroekonomskih pokazatelja do kraja godine. Tijekom ljeta mogu se očekivati bolji podaci, s obzirom da se očekuje dobra turistička sezona, a time i rast turističke potrošnje, što bi trebalo pozitivno utjecati na makroekonomske pokazatelje, posebice u vezi potrošnje“, zaključuje Zrinka Živković-Matijević.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙