Svih pet makroekonomista, koji su sudjelovali u anketi Hine, očekuje rast potrošnje u travnju u odnosu na isti mjesec prošle godine, i to između 1 i 3 posto. U prosjeku, očekuju rast od 2 posto.
U ožujku je promet u trgovini na malo neočekivano pao za 2 posto, nakon osam mjeseci neprestanog rasta. Bila je to posljedica kasnijeg termina Uskrsa. Prošle je godine, naime, Uskrs bio početkom travnja, pa su građani dio blagdanske potrošnje obavili u ožujku, a ove godine tog efekta nije bilo.
Kako je ove godine Uskrs bio krajem travnja, to je glavni razlog zbog kojeg se očekuje rast trgovine na malo.
„Očekujemo realan rast zbog učinka baznog razdoblja, s obzirom da je u lanjskom travnju trgovina pala za 8 posto, kao i zbog toga što su ove godine uskrsni blagdani bili kasnije u travnju, što je utjecalo na povećanje potrošnje. Uz to, očekujemo da će početak predsezone i dobri fizički pokazatelji u turističkom sektoru pozitivno utjecati na maloprodaju“, navodi jedan od makroekonomista u anketi Hine.
No, makroekonomisti navode i da je rast potrošnje limitiran zbog slabe domaće potražnje, visoke nezaposlenosti i niže razine raspoloživog dohotka.
„Rast cijena na malo, što smanjuje neto plaće u realnim iznosima, nepovoljno djeluje na potrošnju, pa nije izgledno zadržavanje ovakvog trenda tijekom cijele ove godine, pogotovo ne nakon središnje turističke sezone“, navodi jedan od makroekonomista u anketi Hine.