Nakon velikih troškova odgoda isporuka Airbusovog A380 super-jumbo putničkog zrakoplova, EADS se odlučio na provedbu revizije programa proizvodnje vojnog transportnog zrakoplova A400M, čiji su rezultati potkraj prošloga tjedna predočeni administrativnom vijeću tog konzorcija.
Program proizvodnje vojnog zrakoplova A400M napreduje prema rasporedu i dogovorenim datumima isporuka, stoji u priopćenju te aeronautičke i obrambene grupacije.
"Međutim, izazovi s kojima će se taj program naći suočen do prve planirane isporuke u 2009. smatraju se pozamašnima", dodaje se dalje u tom priopćenju.
Jedno od područja definiranih kao visokorizična je razvoj sustava električnih kablova, koji je izazvao probleme i s A380. Ostala potencijalno problematična područja smatraju se razvoj sustava nekoliko vojnih misija, modifikacije motora te postavljanje linije za posljednju fazu sklapanja.
EADS je odlučio sastaviti detaljni akcijski plan radi smanjenja rizika od kašnjenja, kako bi zajamčio poštivanje dogovorenih datuma isporuka klijentima. Kako je priopćeno iz te kompanije, provedbu akcijskog plana osobno će dva puta mjesečno kontrolirati dvojica njezinih čelnika, Louis Gallois i Thomas Enders.
Na medijske spekulacije o mogućnoj odgodi isporuka vojnog zrakoplova A400M, Airbus je krajem listopada odgovorio tvrdnjom da se sve odvija prema planu. Prvi let planiran je za siječanj 2008., a prve isporuke za jesen 2009.
EADS i njegova podružnica Airbus također će morati provesti plan smanjenja troškova izazvanih dvogodišnjim odgodama isporuka putničkog zrakoplova A380.
Vojni transportni zrakoplov najveći je industrijski vojni projekt nekog zajedničkog europskog ulaganja. Službeno je pokrenut u svibnju 2003, kada je sedam zemalja objedinilo svoje inicijative pod zajedničkim nazivnikom Airbus Military, kroz OCCAR, organizaciju zajedničkih vojnih operacija.
Broj potvrđenih narudžbi popeo se na 192 diljem Europe. Najveći je naručitelj Njemačka, nakon koje slijede Francuska s 50 naručenih zrakoplova, Španjolska (27) te Britanija (25).
Airbusov vojni konzorcij čine Airbus (64,8 posto), EADS-Casa (25,8 posto), te s manjinskim udjelima turski TAI (5,2 posto) i belgijski Flabel (4,2 posto).
Nakon višemjesečnih nesigurnosti, EADS-ovo je administrativno vijeće potkraj prošloga tjedna dalo i zeleno svjetlo za pokretanje A350XWB - 10 milijuna eura vrijednog programa namijenjenog konkuriranju Boeingovim zrakoplovima za duge rute kapaciteta 250 do 350 putnika.