Svoja iskustva predstavljaju hrvatske tvrtke koje su uspješno primijenile tu metodu poboljšanja poslovanja i konkurentnosti, među kojima su tvrtke Končar grupe, Đuro Đaković Montaža, Chromos boje i lakovi, Varteks, Modern line i druge.
U svima njima, kako je rečeno, provedba metode rezultirala je smanjenjem troškova, podizanjem produktivnosti i povećanom motiviranošću zaposlenih.
Metoda "20 ključeva" već se dvije godine primjenjuje u četiri društva Koncerna Končar (Generatori i motori, Elektronika i informatika, Mali električni strojevi i Metalne konstrukcije), a još će se dva društva (Električna vozila i Kućanski aparati) uključiti u primjenu te metode, kazao je član Uprave Koncerna Vladimir Plećko.
Nakon dvije godine primjene postignuti rezultati u skladu su s očekivanjima - poboljšana je motivacija zaposlenika, olakšano postizanje poslovnih ciljeva, a ostvarene su i znatne uštede, odnosno smanjeni troškovi poslovanja, kazao je.
Tako je primjerice od 15 realiziranih poboljšanja ostvarena ušteda od oko 540 tisuća kuna.
Program poboljšanja konkurentnosti hrvatskih tvrtki "20 ključeva" Deloitte u suradnju s Ministarstvom gospodarstva, rada i poduzetništva provodi već tri godine.
Ministarstvo sufinancira provedbu metode sa 40 posto troškova i u tri godine za to će izdvojiti ukupno oko 2 milijuna eura, dok troškovi pojedine tvrtke, ovisno o njenoj veličini i broju zaposlenih, iznose od 12 do 90 tisuća eura.
Program "20 ključeva" razvio je japanski profesor Iwao Kobayashi, a prvi put je primjenjen u Toyoti. Obuhvaća 20 praktičnih i integriranih metoda za unapređenje konkurentnosti i to poboljšanjem proizvoda i usluga, njihovom bržom isporukom i nižim cijenama. Metodu danas provodi oko 700 tvrtki u 55 zemalja, a u gotovo polovici tih zemalja programe sufinanciraju vlade, u sklopu poticanja konkurentnosti.