Općenito, kaže se u komentaru rezultata istraživanja, došlo je stagnacije ili pada nekih cijena uz manji rast količina i vrijednosti, ali prvenstveno zbog malog pada nekih cijena osnovnih prehrambenih proizvoda.
S druge strane, zabilježen je daljnji rast cijene i pad kupljenih količina i vrijednosti osnovnih higijenskih proizvoda, što upućuje na to da građani i dalje štede na osobnoj i kućnoj higijeni.
Slično je i s neesencijalnim prehrambenim proizvodima, čija potrošnja neznatno raste, ali zato rastu i njihove cijene.
Kao nulto razdoblje indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava (indeks = 100), GfK uzima prvo polugodište 2002. godine.
U odnosu na to razdoblje, prosječne cijene roba široke potrošnje u 2005. godini bile su manje za 0,8 posto, a njihova količinska potrošnja povećana je za 7,3 posto. Potrošnja izražena u vrijednosti porasla je za 6,4 posto.
U odnosu pak na prvo polugodište 2005. godine, u istom razdoblju ove godine prosječne cijene nisu se mijenjale, količinska potrošnja povećana je za 3,5 indeksnih bodova, a potrošnja izražena vrijednošću roba porasla je za 3,4 indeksna boda.
Prosječne cijene osnovnih prehrambenih proizvoda, u odnosu na bazno razdoblje (prvo polugodište 2002.), pale su za 9,7 posto, a u odnosu na prvih šest mjeseci 2005. godine za 0,8 indeksnih bodova.
Količinska potrošnja osnovnih prehrambenih proizvoda također je u 2006. godini porasla, za 16,2 posto prema 2002. i za 10,8 indeksnih bodova u odnosu na 2005. godinu. Potrošnja izražena vrijednošću robe, porasla je u odnosu na 2005. za 7,8 indeksnih bodova.
Prosječne cijene osnovnih higijenskih proizvoda u 2006. porasle su prema cijenama iz 2005. za 1,9 indeksnih bodova, uz istovremeni količinski pad potrošnje od 4,1 indeksnih bodova, ali i vrijednosni pad od 2,3 boda.
Neesencijalni kućanski proizvodi poskupili su ove godine u odnosu na 2005. u prosjeku za 2,5 bodova, njihova količinska potrošnja povećana je za 0,7 indeksnih bodova, a vrijednosno je porasla za 3,3 indeksna boda.
Izračun indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava GfK je započeo 2002. godine. Iz skupine više od 50 grupa proizvoda svakodnevne potrošnje, za potrebe izračuna indeksa izdvajaju se tri podgrupe: osnovni prehrambeni proizvodi (mlijeko, jestivo ulje, kava), osnovni higijenski proizvodi (deterdženti, sapuni, zubne paste, šamponi, sredstva za čišćenje), i neesencijalni proizvodi (instant kava, sokovi, vode, čajevi i dr.).