Povećanje proračunskih izdvajanja za znanost i prosvjetu pokazuju privrženost Vlade tim ciljevima, a trebalo bi biti i trajno opredjeljenje i budućih vlada, kako bi hrvatsko gospodarstvo bilo konkurentno, rekao je Sanader. Upozorio je da se hrvatska ekonomija ne može uhvatiti u koštac s velikim ekonomijama, ne bude li imala posebnost, a to treba biti znanje i strukovno obrazovanje.
Najavio je produljenje trajanja obveznog školovanja, s početkom u školskoj godini 2007./2008., jer je Hrvatska jedna od rijetkih zemalja koja je zadržala osmogodišnje obvezno školovanje.
Najavio je i donošenje zakona o cjeloživotnom učenju, jer drži nedopustivim da radni ljudi u dobi od oko 45 godina ostanu bez posla, a da im se ne omogući stjecanje znanja koja bi im omogućila da lakše nađu novi posao.
Podsjetio je da Vlada kroz Ministarstvo gospodarstva provodi programe dokvalifikacije, poticanja razvoja strukovnih škola, stipendiranje deficitarnih zanimanja, a za što je prošle godine izdvojeno oko pet milijuna kuna.
Ministar znanosti, obrazovanja i športa Dragan Primorac izvijestio je da je Vlada odlučila poduprijeti aktivnosti vezane uz program 2006. kao godine strukovnog obrazovanja sa 150 tisuća kuna. Izrazio je zadovoljstvo pokretanjem reforme osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja u protekle dvije godine, podsjetivši da je Ministarstvo osnovalo i Agenciju za strukovno obrazovanje koja bi trebala pridonijeti njegovom unaprjeđenju. Upozorio je da 25 posto mladih ne završi srednjoškolsko obrazovanje, naglasivši kako je nedopustivo da se Hrvatska miri s tom činjenicom i da takav potencijal ostaje neiskorišten.
Predsjednik Hrvatske obrtničke komore Stjepan Šafran naglasio je da je strukovno obrazovanje potrebno podići na višu razinu prateći razvoj tehnologije i tržišta. Tome bi trebala pridonijeti i Međunarodna konferencija pod naslovom "Strukovno obrazovanje u funkciji razvoja gospodarstva i građanskog društva" u organizaciji HOK-a. Hrvatska se nalazi pred ulaskom u Europsku uniju, ali je već danas suočena s rastućom konkurencijom, pa je potrebna brza prilagodba koja nije moguća bez znanja koja sadašnji sustav strukovnog obrazovanja ne daje dovoljno. Proizvodna zanimanja vape za kadrovima, ali među mladima ne postoji motivacija za njihov odabir, rekao je Šafran naglasivši da treba mijenjati odnos prema radu i učenju.
Zamjenica predsjednika Hrvatske gospodarske komore Vesna Trnokop Tanta istaknula je da bi skup trebao ponuditi jasnu perspektivu strukovnog obrazovanja te upozorila na nesrazmjer potreba gospodarstva i strukovnog obrazovanja, pri čemu bi posebnu pozornost trebalo staviti na doobrazovanje informatičkim znanjima srednje dobne skupine.
Na konferenciji su kroz izlaganja međunarodnih stručnjaka iznijeta europska iskustva što poslodavci očekuju od strukovnog obrazovanja, kojim okvirima Europska unija priznaje profesionalne kvalifikacije u strukovnom obrazovanju te stav njemačkog gospodarstva prema tom pitanju. Očekuje se i iznošenje iskustva slovenske obrtničke komore o strukovnom obrazovanju te stajališta i preporuke stručnjaka što bi trebalo učiniti za modernizaciju strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj.