Vukelić je time odbacio tvrdnje SDP-ovca Slavka Linića, koji je, tijekom saborske rasprave o Vladinu prijedlogu zakona o tržištu nafte i naftnih derivata, ustvrdio da će troškove povećanja zaliha i funkcioniranja Agencije za obvezne zalihe kroz veću cijenu naftnih derivata platiti građani.
Linić smatra da bi obvezne zalihe trebale biti vlasništvo proizvođača i uvoznika nafte, koji bi zalihe morali ukalkulirati u troškove poslovanja i plaćati kroz svoje trošarine.
Održavanje 30-dnevnih zaliha nad kojima skrbi Agencija trebala bi, smatra, plaćati država, i to iz cijena trošarina, koje, upozorava Linić, u cijeni derivata sudjeluju s 53 do 57 posto.
"Zbog visokih trošarina, cijena derivata na hrvatskom tržištu najviša je u regiji i među najvišima u Europi", upozorio je.
Linić smatra da bi kroz taj zakon trebalo utvrditi i obvezu INA-e da u određenim rokovima s tržišta makne goriva koja ugrožavaju okoliš i zdravlje građana.
Upravu INA-e optužio je da je neodgovorna, da se uopće ne bavi razvojem, upozoravajući da "posljednjih dana slušamo o neprihvatljivo dugim rokovima za modernizaciju rafinerija".
Linić drži da bi i rokove za modernizaciju trebalo utvrditi zakonom.
Ministar Vukelić odgovorio mu je da je iz Uredbe koju je nedavno donijela Vlada jasno da 2009. na hrvatskom tržištu više neće biti loših goriva.
Utvrđeni su, kaže, i jasni rokovi za modernizaciju rafinerija, kao i tko će snositi odgovornost ako se ti rokovi prekrše.
Najavio je da će se pred Saborom uskoro naći i poseban zakon o biodizelu, te da će se graditi rafinerija za biodizel, za koju, tvrdi, već ima zainteresiranih investitora.