Prema riječima Janosa Koke, na Budimpeštanskoj će burzi biti ponuđeno 20-40 posto dionica te kompanije, trenutno u cijelosti u državnom vlasništvu.
Koka je istakao kako je uvjeren da će to biti prihvatljivo i za europski ured za statistiku Eurostat. Naime, ta se zemlja već sukobila s Eurostatom oko pitanja potrošnje na autoceste i drugih kreativnih mjera koje koristi kako bi umanjila iznos svojeg manjka na papiru.
Prošle je godine bila prisiljena povisiti ciljanu razinu proračunskog manjka s 3,6 posto BDP-a na 6,1, nakon što je Eurostat insistirao na uključivanju potrošnje na autoceste u proračunske kalkulacije. Vlada sada pokušava izbjeći ponavljanje te situacije na način da se potrošnja na autoceste klasificira kao javno-privatno partnerstvo, budući da već i ovako ne uspijeva ispuniti ciljanu razinu deficita za 2006.
Madžarska planira u izgradnju autocesta u ovoj godini uložiti jedan posto bruto domaćeg proizvoda (BDP).
Europska komisija u ponedjeljak je objavila svoja najnovija predviđanja za madžarski deficit, i to od 6,7 posto u 2006. i 7 posto u 2007. Usporedbe radi, madžarska vlada odredila je ciljanu razinu deficita na 4,7 posto u ovoj, te 3,3 posto u idućoj godini.
Želi li ispuniti kriterije iz Maastrichta za priključenje eurozone u 2010, Madžarska mora do 2008. spustiti svoj deficit na ispod tri posto BDP-a. Premijer Ferenc Gyurcsany obećao je da će vlada uvesti mjere usmjerene na smanjenje deficita, a navodno u ovoj godini planira srezati budžet za i do 350 milijardi forinti (1,71 milijardi dolara).
Kako je kazao Koka, djelomična privatizacija trebala bi generirati kapital u vrijednosti od oko 30 milijardi forinti, a nova shema financiranja omogućiti jeftiniju gradnju novih dijelova autoceste. Očekuje se da će u prvoj fazi AAK na međunarodnom tržištu kapitala ponuditi denominirane obveznice u vrijednosti 1,18 milijardi eura, dok bi Europska investicijska banka (EIB) trebala odobriti zajam u visini 320 milijuna eura.