"Slovenija do sada Italiji nije uputila nijednu notu kojom bi izrazila nelagodu zbog mogućih štetnih posljedica koje bi izgradnja dvaju plinskih terminala blizu Trsta nanijela Sloveniji", rekao je Juri u ime Udruge civilnih inicijativa Istre.
Slovenija kasni s reakcijama na planove izgradnje jednog plinskog terminala na kopnu i jednog na moru u blizini Trsta i slovenske granice, rekao je Juri. Dodao je da bi off-shore terminal u Tršćanskom zaljevu onemogućio i režim odvojene plovidbe u sjevernom Jadranu koji su međusobnim memorandumom dogovorile Slovenija, Italija i Hrvatska.
Po njegovim će riječima Italija uskoro imati više od deset plinskih terminala, a tri planira napraviti na području Jadrana.
Zato bi, dodao je, bila potrebna zajednička politika Italije, Slovenije i Hrvatske oko korištenja plina kao izvora energije, a najbolje bi bilo da se napravi zajednički terminal na otvorenom moru, 30 kilometara južno od Pule, gdje već postoje plinske platforme koje bi se mogle iskoristiti i za terminal.
Ta je lokacija za terminal adekvatnija od zatvorenog Tršćanskog zaljeva, a predlaže je i hrvatska ekološka organizacija Eko-Kvarner, rekao je Juri.