Otvarajući skup predsjednica Sindikata Božena Strugar najavila je osnovne teme - usporedbu hrvatskog predškolskog odgoja i obrazovanja s europskim te primjeni i kršenje Zakona o predškolskom odgoju i naobrazbi.
Strugar je kazala da je javni predškolski odgoj u Hrvatskoj organiziran i uređen, ali da se Zakon o predškolskom odgoju i naobrazbi koji je donesen još 1997. ne primjenjuje u cijelosti.
Smatra da se ne poštuju zakonske odredbe u dijelu organizacije i registracije ustanova za predškolski odgoj, da sve ustanove nisu uskladile svoje pravilnike i statute sa zakonom te da gradovi i općine ne ispunjavaju obveze uspostave mreže ustanova i osiguravanja sredstava za njihov rad.
U javnim predškolskim ustanovama potrebno je zadržati postignute standarde, istaknula je Strugar te dodala da je potrebno utvrditi bolje kriterije za otvaranje privatnih ustanova, primjerice na dozvoliti privatne vrtiće ondje gdje ima dovoljno javnih.
Strugar smatra da i država krši postojeći zakon jer nije donesen državni pedagoški standard za predškolsko obrazovanje, pa se još uvijek koristi onaj iz 1983.
Prema riječima Strugar, u svim predškolskim ustanovama u Hrvatskoj (javnim, vjerskim i privatnim) ima oko 15.000 zaposlenih, od kojih je oko 5.000 članova Sindikata radnika u predškolskom odgoju i obrazovanju Hrvatske.
U ime ministra znanosti, obrazovanja i sporta Dragana Primorca koji nije bio nazočan zbog drugih obaveza, o ulozi predškolskog odgoja i obrazovanja govorila je predstavnica Ministarstva Marija Ivanković.
U Hrvatskoj ima ukupno 557 vrtića - jedan je osnovala Vlada, 298 osnovale su jedinice lokalne samouprave, 51 je vrtić vjerskih zajednica, privatnih je vrtića 136, a 71 vrtić ustrojen je pri školama, udrugama, zdravstvenim i socijalnim ustanovama.
Redovitim desetosatnim programom obuhvaćeno je 97.406 djece, programom predškole obuhvaćeno je 16.898 djece, a kraćim programima još 37.250 djece.
Ukupno je programima predškolskog odgoja obuhvaćeno je 145.800 djece ili 43 posto.
Osnovni razvojni cilj Plana razvoja sustava odgoja i obrazovanja od 2005. do 2010. koji je predstavljen u nastavku skupa je povećati obuhvatnost predškolskog odgoja na 60 posto do 2010. te do iste godine ostvariti 98-postotnu obuhvatnost u godini prije polaska djece u osnovnu školu.