U fundusu Kabineta grafike čuva se osam crteža, 60-ak grafičkih listova i 40-ak originalnih grafičkih ploča iz umjetnikova najvažnijeg razdoblja, istaknula je autorica izložbe Vesna Kedmenec-Križić.
Svoje umjetničko školovanje Marijan Trepše počeo je na Privremenoj visokoj školi za umjetnost i umjetni obrt godine 1914., a njegov profesor grafike bio je Max Švabinski, ključna ličnost češke grafike i osnivač Odjela za grafiku na Praškoj likovnoj akademiji.
Nakon dva semestra provedena u Pragu Trepše se 1919. vraća u Zagreb te zajedno s Uzelcem, Gecanom i Varlajem, u Grupi četvorice, izlaže na VII. proljetnom salonu.
Vesna Kedmenec-Križić je napomenula da je Trepšeovo najplodonosnije razdoblje u grafici bilo između 1919. i 1923.
Inspiraciju za svoje grafike Trepše pronalazi u biblijskim temama, literaturi, cabaretu, motivima iz polusvijeta, koji su podloga za konstruiranje scena psihološki nabijenih emocijama, straha, očaja, bezumlja i zločina.
Kompozicijom tih bakropisa dominiraju figure izražajne ekspresionističke geste, modelirane jakim crno-bijelim kontrastima, istaknula je autorica izložbe.
Njegova djela važna su komponenta unutar ekspresionističkih tendencija u hrvatskoj likovnoj umjetnosti i važna dionica u korpusu hrvatske moderne grafike, ističe u predgovoru kataloga Vesna Kedmenec-Križić.
Trepšeove grafike moći će se razgledati tijekom lipnja i srpnja u Kabinetu grafike HAZU.