FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Sve više regija u svijetu protiv lažnih etiketa na vinima

WASHINGTON, 22. ožujka 2007. (Hina/AFP) - Pokretu za sprječavanje proizvođača vina da koriste lažne podatke na etiketama svojih vina pridružilo se šest američkih, australskih i europskih vinskih regija.
WASHINGTON, 22. ožujka 2007. (Hina/AFP) - Pokretu za sprječavanje proizvođača vina da koriste lažne podatke na etiketama svojih vina pridružilo se šest američkih, australskih i europskih vinskih regija.

Radi se o nastojanju koje zasad okuplja 13 vinskih regija, prvotno pokrenutom 2005. nakon što je kalifornijski vrhovni sud presudio da američko vino označeno s Napa Ridge mora ili biti napravljeno od grožđa iz kalifornijske doline Napa ili ne smije imati na etiketi naziv te regije. Dolina Napa od tada je postala prva sjevernoamerička vinska regija zaštićenog naziva u Europskoj uniji.

"Vinsko tržište postaje sve više globalno pa zaštita brandova ima izuzetan značaj", kazao je Peter McCrea, čelnik vinske organizacije Napa Valley Vintners, vodeće američke vinske regije u sjevernoj Kaliforniji.

Tom udruženju, kojemu je cilj obrazovati potrošače o važnosti lokacije u proizvodnji vina, pridružile su se vinske regije okruga Sonoma i Paso Robles u Kaliforniji, Chianti Classico iz Italije, Tokaj iz Mađarske, te australske regije Victoria i Western Australia.

Njihovi su se predstavnici okupili u jednom washingtonskom hotelu kako bi svoje potpise pridodali Zajedničkoj deklaraciji za zaštitu porijekla vina, koju već potpisuju regije doline Napa, savezne američke države Oregon i Washington, te doline Walla Walla (SAD), Champagne (Francuska), Porto (Portugal) i Jerez (Španjolska).

"To više nije samo europska stvar, već je to nastojanje sada dobilo sasvim novu dimenziju", kazao je Cesar Saldana, predstavnik Jereza. "Pitanje porijekla uvijek se smatralo europskom stvari. No, pokazalo se da je postalo bitno i za niz regija Novoga svijeta", dodao je.

Njihova je misija zapravo tek započela. U Sjedinjenim Državama, primjerice, naziv šampanjac nije ekskluzivno pravo proizvoda porijeklom iz francuske pokrajine Champagne - taj se naziv koristi na više od polovine pjenušaca proizvedenih u SAD-u.

Američki zakon, naime, smatra da je postojeći sustav brandiranja sasvim dovoljan za razlikovanje lokalnih od autentičnih proizvoda. Tako je na policama američkih trgovina moguće naći "Kalifornijski šampanjac" i "Američki porto".

No, kako ističe Bruno Paillard iz Champagnea, svijet je pun pjenušavih vina, ali šampanjac je samo jedan - onaj iz Champagnea.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙