Čini se da su im u tome pomogle aktualne reforme koje su, između ostaloga, proizvodnji vina u Francuskoj donijele novi način etiketiranja butelja - ne samo prema regiji, već i prema vrsti grožđa.
Najnoviji podaci pokazuju rast francuskog izvoza vina i žestica u prošloj godini za 13 posto, na rekordnih 8,74 milijardi eura, uz snažan porast izvoza tzv. mirnih vina. Francuski udjel u tržištu tim vinima u Sjedinjenim Državama, koje su na putu da postanu najveći svjetski potrošač u idućoj godini - porastao je za dva postotna boda, na 14 posto, nauštrb Australije.
"Podaci o izvozu pokazuju da idemo u dobrom smjeru. Moramo nastaviti s reformama", kazao je Louis Regis Affre, direktor Saveza izvoznika vina i žestica u Francuskoj (FEVS).
Prema njegovim riječima, konkurentnost francuskog vina pospješile su dvije godine berbe dobre kvalitete, 2005. i 2006. te spuštanje cijena od 20 do 25 posto. No, upozorio je, kriza još nije gotova i potrebno je nastaviti s kontinuiranim promjenama kako bi se postigla dugoročna konkurentnost u svim sektorima.
Studija američke agencije Delaitte and Cie/Deussen pokazala je da stranci smatraju kako je francuski način etiketiranja vina nevjerojatno kompliciran te sadrži nazive koje je nemoguće izgovoriti. Istodobno, marketinške kampanje previše su disperzirane i nekonzistentne.
"Francusku doživljavaju kao zemlju starog svijeta, a naša vina proizvodom koji je preskup, snobovski i elitistički", ističe Affre.
Kako bi barem donekle izmijenili takvu percepciju o sebi, francuski vinari svijetu žele ponuditi moderniju sliku svojih vina, dodaje on. Jedna od inovacija u okviru plana francuske vlade za reformu vinske industrije je uspostavljanje novih regija proizvodnje vina, koje objedinjuju vina srednje kvalitete i ona kontroliranog porijekla. Stvorena je i nova klasa vina "Francuskih vinograda", koja dopušta miješanje vina srednje kvalitete od iste vrste grožđa iz različitih dijelova zemlje.
Pitanje izvoza od ključne je važnosti za tu industriju, s obzirom na pad domaće potrošnje. Stoga se okreće ka SAD-u - koji bi 2008. trebao Francuzima oteti prvo mjesto na ljestvici najvećih svjetskih konzumenata - te Kini, s dnevnom potrošnjom po glavi stanovnika od samo 0,3 litre, te čak i Rusiji.