Brodovi godišnje emitiraju između 600 i 800 milijuna tona ugljičnog dioksida, što je pet posto ukupnog svjetskog zagađenja, dva puta više od ukupnog zagađenja u Velikoj Britaniji i više od zagađenja u cijeloj Africi.
Upravo se gradi još 20.000 novih brodova, a prema analizi britanske naftne kompanije British Petrol, nastavi li pomorska trgovina rasti, zagađenje koje uzrokuju brodovi u idućih bi 15 do 20 godina moglo porasti za čak 75 posto.
Usporedbe radi, na zrakoplove otpada dva posto svjetskog zagađenja, no oni su u središtu rasprave o globalnom zagrijavanju zbog brzog širenja low cost kompanija, dok se na brodove zaboravlja, a njima se odvija 90 posto svjetske trgovine koja se u zadnjih 25 godina udvostručila.
Pomorski promet nije obuhvaćen Protokolom iz Kyota o smanjenju emisija štetnih plinova niti bilo kojim europskim zakonom, a njime se ne bave niti znanstveni krugovi, piše list.