Izložbu "Sveto nasljeđe: Edward Es. Curtis i sjevernoamerički Indijanac" organiziralo je Veleposlanstvo SAD-a u suradnji s Muzejskim fundusom za fotografiju Christopher Cardozo, u kojoj se nalazi veći dio od 40.000 sačuvanih negativa toga, kako navode organizatori, dijelom nedovršena Curtisova projekta.
O važnosti izložbe govorio je Mark Madigan sa Sveučilšta Nazareth u Rotchesteru (SAD), američiki veleposlanik u Hrvatskoj Robert Bradtke i ravnateljica Gliptoteke HAZU-a Ariana Kralj.
Kako se ističe u katalogu izložbe, fotografije o američkim Indijancima estetski su izvrsne, sepijom je omogućeno nijansiranje, no u etnološkom pogledu u pozadini više je protuslovnosti. Naime, kad je Edward Es. Curtis 1868. rođen u Wisconsinu, Indijanci su živjeli u teškim uvjetima, a na njegovim fotografijama djeluju izvanvremenski i ne mogu se iza toga naslutiti nikakve nevolje.
Negativne kritike govore o tome kako je podupirao stereotipe, jer je za potrebe fotografije plaćao Indijance da odjenu odjeću koju u stvarnosti više nisu nosili, ili da pokazuju obrede kojih više nije bilo. Pozitivne kritike, pak, navode kako je bio zadivljen Indijancima i njihovom duhovnošću koja se upravo krije u obredima, te napominju da je živio s pojedinim plemenima koja su mu vjerovala.
Curtis je ostavio i više romantičnih slika, koje se oštro protive ideji o Indijancima kao divljacima. Na njima je ipak odlučio ignorirati misionare koji su nasilno pokrštavali Indijance. Curtis je bio u utrci s vremenom koje je već bilo izgubljeno, ističe se u predgovoru kataloga.
Izložba je otvorena do 11. ožujka.