Predsjednik Pravobraniteljstva Ante Lui istaknuo je na konferenciji za novinare da će oslonac u radu tog tijela biti etički kodeks rada osiguravajućih društava, koji je donesen prije dvije godine.
Pravobraniteljstvo će, dodaje Lui, rješavati pritužbe korisnika usluga osiguravajućih društava tek kad iskoriste sve mogućnosti prigovora kod osiguravajućih društava, a pritom ih neće upućivati na mogućnosti zaštite njihovih prava, već analizirati jesu li osiguravajuće kuće u poslovanju s korisnicima postupale u skladu s etičkim kodeksom.
Ako se ustanovi da osiguravajuća kuća nije postupala u skladu s dobrim poslovnim običajima, sredstva koja stoje na raspolaganju Pravobraniteljstvu su kritika ili preporuka društvu kako da ispravi propuste, kaže Lui.
Uz pravobranitelja Luia, danas je u HUO-u predstavljen i sastav Vijeća pravobraniteljstva u kojem su neovisna stručnjakinja Darja Tirić koju je imenovala Hanfa, Nikola Milijević iz redova udruga potrošača te Aleksandra Trbojević, predstavnica osiguravajućih i reosiguravajućih društava.
Direktor HUO-a Hrvoje Pauković najavio je skoro osnivanje Centra za izvansudsko rješavanje sporova između osiguranika i osiguravatelja, kao i između osiguravajućih kuća.
Prema podacima iznesenim na konferenciji, godišnje 30 tisuća parnica osiguravatelja i osiguranika bespotrebno opterećuje sudove jer je većinu njih moguće riješiti mirenjem, arbitražom ili drugim oblicima vansudskih nagodaba.
Pritom polovica optužnih prijedloga dolazi na sudove bez da osiguranici izvijeste osiguravajuća društva da su se obratili sudu, a sudski put rješavanja sporova povećava iznose šteta za prosječnih 35 posto.