PULA, 7. rujna (Hina) - "Uljanik bi bilo lakše ugasiti, nego ga seliti kako se to predlaže u sklopu rasprave o viziji razvoja Brijunskoga arhipelaga i priobalja. Pulsko brodogradilište sa svojom tradicijom, imageom na svjetskom
tržištu i novim investicijama može se dobro uklopiti u Pulu kao turistički grad", istaknuo je rukovoditelj Gradnje trupa u "Uljaniku" Marinko Brgić na današnjoj konferenciji za novinare u Puli.
PULA, 7. rujna (Hina) - "Uljanik bi bilo lakše ugasiti, nego ga
seliti kako se to predlaže u sklopu rasprave o viziji razvoja
Brijunskoga arhipelaga i priobalja. Pulsko brodogradilište sa
svojom tradicijom, imageom na svjetskom tržištu i novim
investicijama može se dobro uklopiti u Pulu kao turistički grad",
istaknuo je rukovoditelj Gradnje trupa u "Uljaniku" Marinko Brgić
na današnjoj konferenciji za novinare u Puli. #L#
Konferencija je sazvana u povodu ideje predsjednika IDS-a i
ministra za europske integracije Ivana Jakovčića o preseljenju
pulskog brodogradilišta u okviru koncepta razvitka turizma na
Brijunima i pulskom priobalju.
Rukovoditelj Brgić izvijestio je novinare o cjelokupnom projektu
tehnološke obnove "Uljanika", koja je u tijeku, obzirom da
"hrvatska brodogradnja tehnološki zaostaje za konkurencijom u
svijetu dvadesetak godina pa je i sam njen opstanak moguć uz
temeljitu tehnološku obnovu".
Zbog toga je Vladin program sanacije pet velikih brodogradilišta
obuhvatio i osiguranje kreditne linije od pedesetak milijuna
dolara za tehnološko restrukturiranje tih brodogradilišta od čega
je, po Brgićevim riječima, "Uljanik" dobio kredit od 20 milijuna
dolara, što predstavlja jednu trećinu potrebnog novca za
realizaciju ukupnog projekta. Prva faza rekonstrukcije predviđa
između ostalog izgradnju nove hale obrade, opremanje nove hale sa
četiri magnetske dizalice i drugim strojevima te novu kompresorsku
stanicu. Predviđene su i naredne dvije faze ulaganja još ukupno 40
milijuna dolara.
Pritom se, napominje Brgić, posebno vodi briga o zaštiti radnika na
radu i okoliša zbog čega se i uvode najviše i najmodernije
tehnologije.
Konačni cilj "Uljanika" je gradnja šest brodova godišnje,
angažiranje što većeg broja domaćih proizvođača opreme posebno
malih poduzetnika koji bi putem broda što uspješnije izvozili svoje
proizvode, zaključio je Brgić.
(Hina) dspo db