FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NJ 20.VII.-SZ-EU-GOSPODARSTVO

DE-E-INTEGRACIJE-Organizacije/savezi NJ 20.VII.-SZ-EU-GOSPODARSTVO NJEMAČKASUEDDEUTSCHE ZEITUNG20. VII. 2000.Paralizirajuće stajalište"U Bruxellesu diplomati rišu zastrašujući scenarij: predsjednik Povjerenstva Romano Prodi mogao bi propasti u zadaći osuvremenjivanja uprave Europske unije. Povjerenstvo bi mogle obilježiti unutarnje rovovske bitke. I unatoč svim svečanim govorima političara, na sastanku na vrhu u Nici moglo bi ne uspjeti usvajanje novog sporazuma EU-a. Posljedica: zajednica bi skliznula u veliku krizu - u usporedbi s tim političko bi vrenje oko odstupa Santerova povjerenstva u ožujku 1999. bilo samo lagano zagrijavanje.Do takve katastrofe ne mora doći. Mnogo toga ovisi o diplomatskoj spretnosti francuske vlade koja od srpnja predsjeda Ministarskim vijećem EU-a. Govor francuskog predsjednika države Jacquesa Chiraca u njemačkom Bundestagu o europskom ustavu možda je ublažio nedostatak vizija u raspravi o budućnosti EU-a. Ali: Pariz je sada pred teškom zadaćom da riješi najhitnije reforme.Zajednica 15-orice zna da bez reorganizacije svojih birokratskih struktura odlučivanja neće biti kadra primiti nove članove. Unija
NJEMAČKA SUEDDEUTSCHE ZEITUNG 20. VII. 2000. Paralizirajuće stajalište "U Bruxellesu diplomati rišu zastrašujući scenarij: predsjednik Povjerenstva Romano Prodi mogao bi propasti u zadaći osuvremenjivanja uprave Europske unije. Povjerenstvo bi mogle obilježiti unutarnje rovovske bitke. I unatoč svim svečanim govorima političara, na sastanku na vrhu u Nici moglo bi ne uspjeti usvajanje novog sporazuma EU-a. Posljedica: zajednica bi skliznula u veliku krizu - u usporedbi s tim političko bi vrenje oko odstupa Santerova povjerenstva u ožujku 1999. bilo samo lagano zagrijavanje. Do takve katastrofe ne mora doći. Mnogo toga ovisi o diplomatskoj spretnosti francuske vlade koja od srpnja predsjeda Ministarskim vijećem EU-a. Govor francuskog predsjednika države Jacquesa Chiraca u njemačkom Bundestagu o europskom ustavu možda je ublažio nedostatak vizija u raspravi o budućnosti EU-a. Ali: Pariz je sada pred teškom zadaćom da riješi najhitnije reforme. Zajednica 15-orice zna da bez reorganizacije svojih birokratskih struktura odlučivanja neće biti kadra primiti nove članove. Unija od 20 ili čak 27 država članica koje se na temelju načela jednoglasja ne mogu složiti oko zajedničkog prava na azil i useljavanje ili jačeg usuglašavanja poreza, sama će sebe paralizirati. No iz te spoznaje do sada nije nastalo dovoljno političkog pritiska za djelovanje, da bi se prihvatili nužnih promjena. U pregovorima o reformi vlada zatišje. Na 70 političkih područja na kojima za sada još vrijedi načelo jednoglasja u Vijeću ministara, francusko predsjedništvo Vijeća EU-a želi saznati dolaze li u pitanje većinske odluke. Pariz ipak počinje upravo tamo gdje je unija već bila pod portugalskim predsjedanjem Vijećem u prvom polugodištu: jedno je ispitivanje mišljenja otkrilo da države nisu baš spremne trpjeti većinske odluke. Francuska i Njemačka uvele su u igru model 'avangarde' ili 'pionirske skupine'. Neke države članice bi u integracijskom postupku trebale napredovati brže od drugih. Takva bi fleksibilnost dakako bila od pomoći da se prevladaju blokade. No postoji opasnost da francuska vlada - želeći uspjeh u Nici - instrument primijeni kao patentirani recept. Oni koji posvuda grade na fleksibilnosti, mogu se opteretiti većinskim odlukama prije širenja. No time potiče neostvarive planove u kojima se svaka zemlja članica EU-a želi naći po vlastitom ukusu. Takav razvitak ne može biti u duhu EU-a koji si jednoga dana želi dati i ustav. Europski zastupnici stoga su s pravom tražili da se fleksibilnost uvodi oprezno i da se podvrgne nadzoru Europskoga parlamenta. Pariz bi trebao poslušati te kritike. Jer u Nici neće biti posrijedi samo tehnička reforma, nego i demokratska Europa. Na žalost s tim u vezi stižu uznemirujuće vijesti zastupnika u parlamentu koji sudjeluju u pregovorima o reformi o novom sporazumu EU-a. Očito postoje nova nastojanja Ministarskoga vijeća da se europskom narodnom predstavništvu u agrarnoj politici uskrate daljnja prava nadzora. Poljoprivreda EU-a, koja čini oko polovice izdataka zajednice, ni u buduće ne bi trebala prijeći u postupak suodlučivanja Europskog parlamenta. Svim se trikovima utjecaj parlamenta pokušava držati na niskoj razini. Preveliki je strah vlada da bi zastupnici mogli precrtati subvencije. Takav način šteti procesu reforme. Predsjednica Vijeća Francuska trebala bi se stoga brzo pobrinuti za jasnoću i zauzeti se za povećanje prava parlamenta" - drži komentator lista Andreas Oldag.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙