FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

LE MONDE DIPLOMATIQUE: AMERIČKA MIRNA HEGEMONIJA

ZAGREB/PARIZ, 2. svibnja (Hina) - Nekadašnji počinitelji genocida, porobljivači, ekspanzionisti i kolonijalisti, Sjedinjene Američke Države, zacijelo umorne od pretjerane grubosti, žele se sada na miran način smjestiti u glavama svih neamerikanaca i začarati njihova srca, piše u svibanjskom broju Le Monde Diplomatique.
ZAGREB/PARIZ, 2. svibnja (Hina) - Nekadašnji počinitelji genocida, porobljivači, ekspanzionisti i kolonijalisti, Sjedinjene Američke Države, zacijelo umorne od pretjerane grubosti, žele se sada na miran način smjestiti u glavama svih neamerikanaca i začarati njihova srca, piše u svibanjskom broju Le Monde Diplomatique.#L# "Prošlo je vrijeme osvajanja, kucnuo je čas za kontrolu duha," piše list i dodaje da "zato, dugoročno gledano, svako carstvo koje želi opstati, mora pokoriti duh." Na području vanjske politike, SAD gospodare međunarodnom politikom i jedine utječu na svjetska zbivanja, a utjecaj Washingtona je velik u svim međunarodnim ustanovama čije odluke utječu na kretanja u svijetu, ističe list. "Amerika je osigurala nadzor nad riječima, pojmovima i smislom. Ona prisiljava da se problemi koje stvara opisuju riječima koje sama nudi. Daje šifre za odgonetanje zagonetka koje sama nameće," piše list i dodaje da različite ustanove i radionice "proizvode informacije o pravnim, socijalnim i gospodarskim pitanjima koje idu na ruku neoliberalnim postavkama, globalizaciji i poslovnim krugovima, a njihov rad koji se velikodušno financira, prate glasila i prenose diljem svijeta." "Sve to prate zanosne riječi o slobodi izbora i o neovisnosti potrošača," piše list i dodaje da je "marketing tako sofisticiran da više ne nastoji prodati neku marku, već identitet odnosno osobnost umjesto društvene oznake." "Američko carstvo, zagospodarivši simbolima, sada izgleda kao vječni čarobnjak. Nudeći nam zabavu u izobilju, stalnu razonodu i nasladu za oči, ovaj novi hipnotizer upada u naše misli i cijepi u njih ideje koje nisu naše," piše list i dodaje da "nas više ne želi pokoriti silom, već vračanjem, ne po nalogu, već uz naš vlastiti pristanak, ne prijetnjom kaznom, već uzdajući se u našu glad za užitkom." "Glavne tvornice te industrije uvjeravanja su Manhattan Institute, Brookings Institution, Heritage Foundation, American Enterprise Institute, Cato Institute koji se ne ustručavaju da na svoje simpozije i rasprave pozovu velik broj novinara, profesora, dužnosnika i čelnika koji će zatim pronositi radosnu vijest," piše list. (Hina) mk mk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙