ZAGREB/PARIZ, 2. svibnja (Hina) - Nekadašnji počinitelji genocida, porobljivači, ekspanzionisti i kolonijalisti, Sjedinjene Američke Države, zacijelo umorne od pretjerane grubosti, žele se sada na miran način smjestiti u glavama svih
neamerikanaca i začarati njihova srca, piše u svibanjskom broju Le Monde Diplomatique.
ZAGREB/PARIZ, 2. svibnja (Hina) - Nekadašnji počinitelji genocida,
porobljivači, ekspanzionisti i kolonijalisti, Sjedinjene
Američke Države, zacijelo umorne od pretjerane grubosti, žele se
sada na miran način smjestiti u glavama svih neamerikanaca i
začarati njihova srca, piše u svibanjskom broju Le Monde
Diplomatique.#L#
"Prošlo je vrijeme osvajanja, kucnuo je čas za kontrolu duha," piše
list i dodaje da "zato, dugoročno gledano, svako carstvo koje želi
opstati, mora pokoriti duh."
Na području vanjske politike, SAD gospodare međunarodnom politikom
i jedine utječu na svjetska zbivanja, a utjecaj Washingtona je
velik u svim međunarodnim ustanovama čije odluke utječu na kretanja
u svijetu, ističe list.
"Amerika je osigurala nadzor nad riječima, pojmovima i smislom. Ona
prisiljava da se problemi koje stvara opisuju riječima koje sama
nudi. Daje šifre za odgonetanje zagonetka koje sama nameće," piše
list i dodaje da različite ustanove i radionice "proizvode
informacije o pravnim, socijalnim i gospodarskim pitanjima koje
idu na ruku neoliberalnim postavkama, globalizaciji i poslovnim
krugovima, a njihov rad koji se velikodušno financira, prate
glasila i prenose diljem svijeta."
"Sve to prate zanosne riječi o slobodi izbora i o neovisnosti
potrošača," piše list i dodaje da je "marketing tako sofisticiran
da više ne nastoji prodati neku marku, već identitet odnosno
osobnost umjesto društvene oznake."
"Američko carstvo, zagospodarivši simbolima, sada izgleda kao
vječni čarobnjak. Nudeći nam zabavu u izobilju, stalnu razonodu i
nasladu za oči, ovaj novi hipnotizer upada u naše misli i cijepi u
njih ideje koje nisu naše," piše list i dodaje da "nas više ne želi
pokoriti silom, već vračanjem, ne po nalogu, već uz naš vlastiti
pristanak, ne prijetnjom kaznom, već uzdajući se u našu glad za
užitkom."
"Glavne tvornice te industrije uvjeravanja su Manhattan Institute,
Brookings Institution, Heritage Foundation, American Enterprise
Institute, Cato Institute koji se ne ustručavaju da na svoje
simpozije i rasprave pozovu velik broj novinara, profesora,
dužnosnika i čelnika koji će zatim pronositi radosnu vijest," piše
list.
(Hina) mk mk