FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SJEĆANJA IZ DJETINJSTVA IZGUBLJENA U MAGLI

NEW YORK, 27. travnja (Hina/Reuters) - Jesu li sjećanja iz djetinjstva jednako jasna kao i ona koja nastaju kasnije? Ekipa istraživača tvrdi da je intuitivan odgovor točan: "Ljudi se doista slabije sjećaju onoga što im se dogodilo u djetinjstvu", tvrdi dr. Nora S. Newcombe sa Sveučilišta Temple u Philadelphiji.
NEW YORK, 27. travnja (Hina/Reuters) - Jesu li sjećanja iz djetinjstva jednako jasna kao i ona koja nastaju kasnije? Ekipa istraživača tvrdi da je intuitivan odgovor točan: "Ljudi se doista slabije sjećaju onoga što im se dogodilo u djetinjstvu", tvrdi dr. Nora S. Newcombe sa Sveučilišta Temple u Philadelphiji. #L# Dr. Newcombe je objasnila da su "psiholozi u zadnje vrijeme nastojali dokazati da djeca predškolskog uzrasta pa čak i vrlo mala djeca imaju sjećanja. S tim se slažemo, samo mislimo da se njihovo pamćenje može precijeniti u nastojanju da se otkrije ikakvo pamćenje". Kako bi pomnije ispitali pojavu koja je nazvana "amnezijom djetinjstva" (nesposobnost da se točno prisjetimo određenih događaja iz ranog djetinjstva), dr. Newcombe i njezini kolege ispitali su rezultate prijašnjih istraživanja uspomena iz djetinjstva, izvješćuje časopis "Current Directions in Psychological Science". Istraživači su otkrili da "nisu maglovita samo verbalna sjećanja iz djetinjstva, nego i vizualno pamćenje poznatih lica". Oni, međutim, dodaju da se djeca sjećaju nekih stvari s točnošću koja isključuje slučajnost. Iako su događaji iz djetinjstva većinom zaboravljeni, oni ipak utječu na život pojedinca, kazala je dr. Newcombe. Kada je riječ o zaboravljenim uspomenama, osoba može "i dalje osjećati njihov utjecaj, bar ponekad, u obliku boljeg opažanja kad se susretne s nečim što je već prije vidjela", kazala je dr. Newcombe. Ona misli da je ovo bitno "jer donosi znanstvenu potvrdu koja ide u prilog teoriji da 'tijelo pamti' neke prošle događaje". Istraživači ističu da u djetinjstvu nisu sva sjećanja ista. Kao primjer navode "semantičko pamćenje" činjenica i riječi. Vrlo mala djeca lako nauče tisuće riječi i koncepata koji su povezani s njima, a koji čine jezik. "Oni samo nisu jednako vješti u kodiranju i zadržavanju epizodnog pamćenja, odnosno, u pamćenju određenih događaja ili određenih podražaja koji se događaju u određenom kontekstu", izvješćuju istraživači. Kombinacija pamćenja i konteksta zahtijeva, čini se, dobro razvijen prefrontalni korteks, dio mozga koji je povezan s mnogim funkcijama, uključujući kratkotrajno pamćenje i donošenje odluka. Dr. Newcombe tvrdi da su ona i njezini kolege "otkrili neke činjenice koje potvrđuju teoriju da je poboljšanje pamćenja u predškolsko doba povezano s razvojem prefrontalnih područja mozga". "To je bitno jer potiče istraživanja interakcije prirode i odgoja u razvoju, a moglo bi nam pomoći da objasnimo i druge aspekte kognitivnog i društvenog razvoja, kao i njihove veze", objasnila je dr. Newcombe. (Hina) car dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙