FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BBC 12. IV. CRNIĆ

GB-HR-USTAVI-Parlament-Vlada-Kriminal/zakonodavstvo/pravosuđe BBC 12. IV. CRNIĆ BRITANSKI RADIO - BBC12. IV. 2000.Člana radne skupine za izradu prijedloga ustavnih promjena Jadranka Crnića kolegica Marijana Buljan upitala je predviđa li taj prijedlog da Predsjednik uz vojsku kontrolira i obavještajne službe:= Piše samo da je vrhovni zapovjednik, i to u miru i u ratu. Gospodin Tomčić misli da ne bi trebalo da bude u miru. Radna skupina je mislila, ali to je posve stručno, da onaj tko treba voditi rat, mora imati mogućnosti i pripremati se za taj rat. Dakle, da treba biti vrhovni zapovjednik i u miru. No, to je sada podvrgnuto brojnim, brojnim ograničenjima kakvih nije bilo. Pitanje rada tajnih služba, ono nije izričito negdje rečeno, nego to je stvar vjerojatno prethodnih političkih dogovora, onda konačno zakonodavnog uređenja. Nije predsjednik tu dobio nekakvo posebno ili apsolutno pravo. Ne. - Znači da Vi mislite da nije potrebno tako nešto ustanoviti Ustavnim zakonom?= Jedni misle da nije potrebno, drugi misle da bi bilo korisno. Osobno ne bih imao ništa protiv da se to kroz Ustav ipak na određeni način kaže, da se vidi koje su to ovlasti koje pripadaju
BRITANSKI RADIO - BBC 12. IV. 2000. Člana radne skupine za izradu prijedloga ustavnih promjena Jadranka Crnića kolegica Marijana Buljan upitala je predviđa li taj prijedlog da Predsjednik uz vojsku kontrolira i obavještajne službe: = Piše samo da je vrhovni zapovjednik, i to u miru i u ratu. Gospodin Tomčić misli da ne bi trebalo da bude u miru. Radna skupina je mislila, ali to je posve stručno, da onaj tko treba voditi rat, mora imati mogućnosti i pripremati se za taj rat. Dakle, da treba biti vrhovni zapovjednik i u miru. No, to je sada podvrgnuto brojnim, brojnim ograničenjima kakvih nije bilo. Pitanje rada tajnih služba, ono nije izričito negdje rečeno, nego to je stvar vjerojatno prethodnih političkih dogovora, onda konačno zakonodavnog uređenja. Nije predsjednik tu dobio nekakvo posebno ili apsolutno pravo. Ne. - Znači da Vi mislite da nije potrebno tako nešto ustanoviti Ustavnim zakonom? = Jedni misle da nije potrebno, drugi misle da bi bilo korisno. Osobno ne bih imao ništa protiv da se to kroz Ustav ipak na određeni način kaže, da se vidi koje su to ovlasti koje pripadaju predsjedniku, a koje nekima drugima, što moraju zajednički učiniti. To je previše važno da se ne riješi na neki način. Međutim, tu je ojačana uloga Hrvatskoga državnog sabora jer on donosi deklaraciju o načelima nacionalne sigurnosti i zakon o strategiji nacionalne sigurnosti. Odlučuje o planovima razvitka obrambenog sustava Republike Hrvatske i o nabavi većih, složenijih i skupljih sustava naoružanja i Hrvatski državni sabor ostvaruje građanski nadzor nad oružanim snagama i službama sigurnosti Republike Hrvatske. - Hoćete li nam samo malo pojasniti što znači građanski nadzor? = Građanski nadzor, recimo, mi pokušavamo to urediti, pored ostaloga i tako da osnujemo posebnog ombudsmana, posebnog pravobranitelja za pitanja nacionalne sigurnosti, koji se može pojaviti da štiti građane u pitanjima nacionalne sigurnosti. - Znači li to da bi taj saborski zastupnik, odnosno branitelj građana mogao intervenirati u slučaju, recimo, da predsjednik ima ovlasti nad tajnim službama i koja bi se postojanjem sumnje da se tajna službe zloupotrebljavaju, kao što je bila praksa do sada u Hrvatskoj, kako bi se onda zapravo taj građanski nadzor proveo? = Ja mislim da bi bez daljnjega morao intervenirati, da bi se mogao pojaviti pred Hrvatskim državnim saborom i zatražiti intervenciju Sabora u takvim neustavnim, nezakonitim postupanjima predsjednika ili bilo koga drugog. (BBC)

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙