YU-srpski tisak YU 30. XII. 99.-3. I. 00 SRPSKI TISAK SRBIJANIN 30. XII. 1999.Akademik Mihajlo Marković - intervju"(...) Srbi su malen ali izvaredno ponosan i samouvjeren narod. Zbog toga doživljavamo takvu sudbinu i imamo takav
status u svijetu. (...)U pitanju je naša tradicija uspravnog hoda i nepokornosti koja ima vrlo duboke korijene. Našao sam ih već kod Save Nemanjića koji je u jednom pismu iz 1221. napisao da smo mi Srbi predodređeni da budemo Istok Zapadu i Zapad Istoku i da priznajemo iznad sebe samo Nebeski Jeruzalem, a na zemlji - ništa'. Dakle, mi ne priznajemo i ne pokoravamo se nijednoj zemaljskoj sili! U međuvremenu smo evoluirali pa ne priznajemo ni 'Nebeski Jeruzalem'. Kao većina Srba, i ja se time ponosim. Ali, zato treba platiti visoku cijenu i mi je plaćamo.Koliko ova izolacija može trajati? Dok se u tzv. slobodnom svijetu ne pojave vođe koje će jednom manjem narodu dopustiti da bude slobodan ili bar neće pokušavati da ga kaznama ponize i slome. Ili dok ne dođu novi mladi naraštaji Srba koji će odustati od ove tradicije, odlučiti da budu pokorni, kao i drugi narodi, i time promijeniti svoj identitet..."
SRBIJA
NIN
30. XII. 1999.
Akademik Mihajlo Marković - intervju
"(...) Srbi su malen ali izvaredno ponosan i samouvjeren narod.
Zbog toga doživljavamo takvu sudbinu i imamo takav status u
svijetu. (...)U pitanju je naša tradicija uspravnog hoda i
nepokornosti koja ima vrlo duboke korijene. Našao sam ih već kod
Save Nemanjića koji je u jednom pismu iz 1221. napisao da smo mi Srbi
predodređeni da budemo Istok Zapadu i Zapad Istoku i da priznajemo
iznad sebe samo Nebeski Jeruzalem, a na zemlji - ništa'. Dakle, mi
ne priznajemo i ne pokoravamo se nijednoj zemaljskoj sili! U
međuvremenu smo evoluirali pa ne priznajemo ni 'Nebeski
Jeruzalem'. Kao većina Srba, i ja se time ponosim. Ali, zato treba
platiti visoku cijenu i mi je plaćamo.
Koliko ova izolacija može trajati? Dok se u tzv. slobodnom svijetu
ne pojave vođe koje će jednom manjem narodu dopustiti da bude
slobodan ili bar neće pokušavati da ga kaznama ponize i slome. Ili
dok ne dođu novi mladi naraštaji Srba koji će odustati od ove
tradicije, odlučiti da budu pokorni, kao i drugi narodi, i time
promijeniti svoj identitet..."
VREME
1. I. 2000.
"Na Beograd!"
"(...)Ako se ove zime i proljeća Beogradom zaredaju nizovi
koncerata hrvatskih estradnih mega zvijezda - a sada više nema
dileme da će tako biti - ubrzo se mogu očekivati i uzvratne
'kaznene' ekspedicije raspjevane Srpčadi po Zagrebu i ostalim
hrvatskim gradovima. (...) Zato, dok ocvali, poluoćelaveli
rockosaurusi melanholično gledaju na svijet iz nirvanističke poze
i kroz zelenilo pivske boce, estradni bojovnici su pohrlili da
Srbima zasluženo otmu pare. Najhrabriji su već na granici..."
DANAS
31. XII. 1999. - 3. I. 2000.
Mirko Tepavac, nekadašnji političar, intervju
"(..)Upotreba sile i oružja ne bi bio samo rat Srbije sa Crnom
Gorom, nego građanski rat i u Crnoj Gori i u Srbiji, uz vjerojatno
sudjelovanje NATO bombardera a možda i trupa. (...) Ne mora se sve
tako dogoditi ali i sam fakat da je i to moguće, ne dopušta nikome da
mirno spava. Mrak je već sada osiguran, na zoru će se, čini se, duže
čekati.(..)
Prije nekoliko godina nitko, osim nekoliko manjih stranaka
građanske i socijal-demokratske orijentacije nije ni htio ni smio
ustati protiv oružane borbe za stvaranje srpskih država u
Hrvatskoj, etničkih progona za pripajanje srpskoga dijela BiH, a
još tako reći jučer, protiv radikalske pacifikacije Kosova. A danas
bismo svi bili sretni da su Srbi ostali u Hrvatskoj, da su u BiH svi
Srbi (pa valjda i svi Muslimani i svi Hrvati ) živi i u svojim
domovima, da makar i Rugovino 'Kosovo-Republika' - bez terorizma
Thaqija i NATO intervenata - čini međunarodno zajamčeni dio
Jugoslavije. To nije mudrovanje 'što bi bilo da je bilo', nego
zakašnjela pouka što se, u svjetlu proteklog vremena, realno moglo
izbjeći da je bilo više mudrosti nego pouzdavanja u pravo jačega.
(...)
Kosovo je izgubljeno, jer kako je branjeno, nije ni moglo biti
sačuvano. Kao upečatljiv podatak o političkom sljepilu, treba
zapamtiti da je apsolutizacija etničkog principa, neizbježno
morala dovesti do gubitka Kosova jer je geslo:'gdje god žive Srbi,
tu je Srbija', moralo neizbježno hrabriti zahtjev:'Kosovo
Albancima'. Tužni epilog je : 'Svi Srbi u suženoj Srbiji'. I još
tužnije što su isti duhovnici i državnici, veličani
slavljenici..."